tisdag 16 mars 2010

YES!!!!!!!!

Fina mormor.
Bus för tjejerna innan vi skulle börja dra.


Olga får ju alltid springa lös brevid.




Kaffe smakade underbart!!!!!
I dag bestämde jag mig för att testa dra med två hundar. Har bara dragit med en åt gången.
Det fick bära eller brista bestämde jag mig för. Fattar inte varför jag har varit så feg för att köra med 2 hundar , för det gick ju som på räls när jag väl kom i gång.
Körde några kilometer på isen och sen styrde vi kosan mot kajen och där drack jag kaffe innan vi gick hem. Men jag känner mig jätte stolt att jag vågade!!!!!
I dag har ju Tim varit på vallsberget med skolan , kändes inte så jätte bra att skicka han med slalom skidor när han bara har åkt 3 gånger i sitt liv slalom.
Men när jag hämtade han på fritte i dag , så kom en av fröknarna fram till mig och sa -Vilken duktig son du har. Han hade klarat ta på sig pjäxorna själv och liften hade aldrig varit något problem för han. Så det känndes skönt att höra......tänk att min kille har blivit STOR!!!

Vi har även fått rapport att Diva har apporterat en skata. Ni kan även gå in på Nike och Swix blogg och titta när hon gjorde det. En ytterligare nyhet är att jag har skaffat Facebook i natt , min arbetskamrat Anna hjälpte mig. Så nu har jag hamnat i träsket oxå!!!!!

6 kommentarer:

  1. Härligt att du vågade köra med två! Ser himla härligt ut på isen! Imorgon drar vi till Ammarnäs och på torsdag börjar tävlingarna. Vilken tur vi har som fått låna Diva! =) Hon är verkligen supergoo. Kramar

    SvaraRadera
  2. Vill bara säga hej! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Facebook är sjukt beroende framkallande=)
    Så fina bilder du har lagt ut!
    Monica

    SvaraRadera
  4. Bara älskar första bilden på Olga!!! Så fin hon är!
    Det klappar nog ett vorsteh-hjärta inom mig i alla fall ;)
    Du är bra tuff, själv tyckte jag det var både härligt men även rätt skräckblandat att köra med två hundar. Men det har nog att göra med att jag inte är någon Charlotte Kalla :D
    Nej att långsamt glida fram på fjället i timmar, det var min melodi. Längtar redan till vi åker nästa sväng.
    Att apportera kråka är bra jobbat. Ofta kan dom tycka att kråka, mås och liknanade fåglar är äckliga. Du vet för fina adliga hundar är det bara det bästa som är gott nog (typ ripa, orre, tjäder) ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Välkommen till Fb !
    Håller med dig om att bloggandet är roligare.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Vad duktiga ni är med skidorna! Brudarna kommer ju vara i topptrim till hösten. ;)

    SvaraRadera