måndag 8 mars 2010

Vanlig Dag!!!




Olga och Raja är helt slut efter ett långträning pass med Skidor.

Minja och Ada pustar även ut efter turen



I dag har jag varit en riktig snäll mamma , jag har städat Linus rum och det tog "bara" 2 timmar....puh!!!! Vi har börjat införa att varje fredag måste han dammsuga sitt rum. Men i bland måste jag göra en rensning av alla saker han sammlar på sig. Jag är den enda i den här familjen som gillar att kasta saker tycker att vi har tok för mycket!!! Så jag gör mina rensingar då och då när ingen ser på! Har hunnit med ett drag pass med brudarna i dag trots att vi höll på att blåsa bort vissa stunder. Tim har fått blodad tand för slalom han var inte sugen på simskolan i dag utan han ville bara på vallsberget och få åka familjebacken flera gånger. Så i morgon kväll så blir det nog en sväng med lilleman dit. Nu börjar jag bli riktigt less på att vara ledig och jag längtar till onsdag kväll när jag går på mitt pass igen. Har fått nya bilder på valparna och en av dom är ju våran. Så slutsumman på hundar kommer bli fem , det är tur att vi har så enormt intresse för hundar annars hade det inte gått. Kan tänka att folk kommer höja på ögonbryna för att vi har så många hundar men jag kan känna i bland när jag är ute och går har jag mer pli på alla mina hundar än vad dom flesta har . Brukar träffa på en äldre tant med sin limpa till hund och den bara sliter i kopplet och skäller och på det hela så pratar hon babyspråk med hunden. I bland blir man bara mörkrädd! Fast dom tänker nog samma sak om mig och alla hundarna:)!!! I morgon kommer min vännina hit med sina två pojkar och det kommer bli jätte kul att träffas igen. Nu ska jag dammsuga sista gången för i dag , tikarna börjar tappa vinterpälsen och det är nackdelen med stora hundar....så är någon sugen på hundhår så kan ni få i mängder gratis av oss. Sov gott alla där ute...Kram

2 kommentarer:

  1. Hundhår vad är det ???
    Hos oss kallar vi det för råttor.
    Och dom finns där bara strax efter dammsugarn varit framme, visst är det konstigt!
    Håller med om att ni är duktiga med era hundar.
    Det är beundransvärt vad ni jobbar på.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag är också en jäkel på att rensa... till barnens stora förtret. Det gäller bara att hinna röja bevispåsen innan dom upptäcker en :)

    Visst är hundar livet! Jag skulle lätt kunna ta några till men min käre man tycker att det räcker ett tag till med dom två vi har. Men det hade nog inte varit lika trevligt om man inte hade lydnaden på dom. Så dom som höjer på ögonbrynen åt er bör nog ta en funderare på sig själva som hundägare istället.

    Kram /Maggan

    SvaraRadera