fredag 26 mars 2010

Fredag

Har fått sprutan och börjar bli lite trött
Orkar inte stå utan nu börjar hon somna in.

Nu sover hon....men hon ser död ut tycker jag!!!

Lite vinglit är det när hon reser sig efter blivit sövd men med husses hjälp går det bara fint.

Linus är familjen uppfinnare , här är han sista projekt. Han skissar först på papper innan han börjar bygga.

Mormor som är bara trött och lite tagen av dagen. Myser med husse medans vi ser på en film med pojkarna.
Andra soffan ligger Minja och myser med Linus kompis Daniel och Diva vill vara med på ett hörn.



Jag som skulle se Let´s Dance i kväll men när man har två Skellefteå AIK fans hemma och dom sänder matchen nu på tv i kväll, så blev jag nedröstad, jag kan gå över till grannen och titta men det känndes jobbigt och utan surfa på datorn funkar utmärkt för mig i stället.
I dag har vi varit på Djurkliniken med Olga där dom först sövde hon och sen klippte ner alla hennes klor ner till pulpan. När vetrinären skulle ge hon spruta för att söva hon behövde vi inte hålla henne, hon rörde inte en min. Inge gnäll utan satt bara snällt och tittade....hon är en A hund utan dess like. När hon skulle vakna fick hon en ny spruta och det skulle ta 5 minuter men Olga ville bara sova vidare så det tog ungefär 15 minuter innan hon steg upp. Så hon har varit väldig trött hela kvällen och mest bara sovit men det hör ju till. I morgon lär hon vara mycket piggare.

Men hon har varit jätte duktig i dag och vi är super stolt över hon. Nu verkar skellefteå ha vunnnit så nu får jag tillbaka tv , bästa att sluta då. Kram till er alla....

3 kommentarer:

  1. Hur är vädret hos er ?
    Här bara snöar det. Jag blir så less...
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Dressyrtävling och fotbollsmatcher, nu är vi trötta hela familjen efter en lång och rolig dag. Det blev ingen rosett som Ida hade hoppats på men hon är glad och nöjd ändå, det ska hon vara. Dom skötte sig jättebra.
    Ellens lag vann en match och förlorade en så hon är också nöjd med sin insats.

    Kram
    Kicki med familj

    SvaraRadera
  3. hoppas hon återhämtat sig. Är det hos farfar han bygger så fint? Något att satsa på? Sköt om er i snöovädret. //camilla

    SvaraRadera