torsdag 25 mars 2010

Torsdag


Ännu en solig dag men dock har jag jobbat åt Easy Rent i dag. Det slår aldrig fel varje gång jag jobbar nått pass för dom då är det grannväder ute. När jag jobbar dag så stiger jag upp i god tid för att hinna vara nere på kajen så att hundarna får springa av sig rejält när dom ska sen spendera dagen inomhus. Detta gjorde jag även i dag!!! Men nånting jag alltid brukar göra när jag kommer in med hundarna efter rastning är att dom får sätta sig ner i hallen och vänta på att jag kallar in dom sen. Jag brukar hinna dammsuga plocka lite innan jag ropar på dom en efter en. Dom får aldrig komma in samtidigt för mig. Dom till och med hinner lägga sig ned och somna in där i hallen , jag tror starkt på att träna mycket passivitet. Där i mot när johan har varit ute med dom så då släpper han i dom direkt, men vi är ju olika och hundarna vet nog skillnaden där tror jag. Men passivitet kan knappast tränas för mycket enligt min åsikt.

I morgon ska jag med Olga till djurkliniken för att rotklippa hennes enorma långa klor, kommer bli bra för henne att få korta klor så hon slipper alla besvär.

2 kommentarer:

  1. Wilmas klor skulle också behöva sig en omgång...suck dom är på tok för långa, lycka till. Kram och godnatt! Kicki

    SvaraRadera