måndag 22 mars 2010

Måndag


Körde lite träning med pipa och dom skötte sig ganska bra.

Linus och Daniel på väg till isen för en dragtur med Ada och Minja.

Diva appoterar vår frysta träningsfågel


Om Olga fick välja skulle det vara hon som alltid fick apportera fågeln.

Adataren

Olga myser med Timpa



Nu som sagt är ju flocken hel igen när Diva har kommit hem. Hon och Ada har lite uppgörelse om rang ordningen här hemma , den är inte färdig men säkert snart. Diva försökte pumpa på Olga några gånger men det skulle inte hon ha gjort för Olga sa till på skarpen och tillslut vek sig Diva för hon. Men hon håller sig för sej själv medans dom övriga ligger tillsammans.

I dag så hade jag tänkt ta en längre promenad med tikarna när jag slutade jobbet men tyvärr så var alla koppel och halsband i bilen så hundarna fick bara rastning på gården. Men efter jag sovit så hade johan varit hem och lämnat in alla koppel, så då tog jag promenad ner på kajen och där blev vi en stund och tränade lite pipa.

När Linus slutat skolan tog han och Daniel en Dragtur med Minja och Ada på isen medans dom gjorde det så fick olga och Diva följa och hämta Tim på skolan. Vi har även hunnit med apportträning inomhus. Vad duktig Diva har blivit men det är ju tack vara Roland och Eva.

Ada och Diva är ju inte storm förtjusta i att träna dom vill gärna slippa men Olga hon vill alltid hämta vare sig det är hennes tur eller inte. I morgon blir det nog en skidtur när jag lämnat lilleman på skolan. Kram på er alla......

3 kommentarer:

  1. Oj vad duktig du varit idag. Hunnit med så mycket, bra jobbat!

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att ha fått tillbaks Diva.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är med era hundar! tack för den supervackra koppen. Precis i min smak. Hur visste du det? Kram Kicki

    SvaraRadera