söndag 14 mars 2010

Sköna Söndag!!


Han är så duktig vår son

Johan var tvungen testa hoppa , men han är ju duktig han levde ju på att hoppa förr i tiden.
Men nu förtiden så måste man ju tänka på kroppen och tusan han är ju Faktisk Morfar!!!! Så nu blir det inte så stora hopp och det glädjer mig massor....


Fika paus för Tindra och Alexander

Tim undrar om Minja är valp och jag kan förstå att han tror det....men hon är ju snart 3 år.




Usch vad dåliga vi har varit i helgen på att träna hundarna man mår rent av illa av det. Men det har ju varit fulla huset med folk sedan i torsdag. Brukar köra diskmaskinen en gång per dag men i helgen har den gått varm för det har blivit 3 gånger per dag. Så det har tagit mycket tid bara det praktiska hemma ,så det har inte funnits någon tid med tikarna. Men nu är helgen över....kul att alla ville komma men det är också ganska skönt när dom fara, om man får säga så???!!!!!
I morse efter frukost åkte grabbarna till Luleå med johan s som hade ett ärende dit. Efter lunch så begav vi oss till vallsan , Alexander skulle få åka bräda men tyvärr så började han må så illa , så han gjorde mig sällskap ner vi backen. Vi såg på när Tim, Tindra och bägge johan åkte i stället.
Tim har blivit så duktig han hajar allt med hur han ska svänga och stanna. Det är kul att se att han blir bara bättre och bättre för varje gång. Nu efter middag så tog johan Ada och olga med sig när han skulle skjutsa Alexander till tåget. Sen skulle han åka en sväng förbi Juha som har flyttat till Vitsand och se hur han har det och prata jakt och hundar antar jag.
Så Minja är hemma med mig hon ska få dra mig på sparken när jag ska om en timme hämta tim hos en kompis som bor en bit bort. Det är ganska mysigt att ha i bland bara en av hundarna hemma så kan man få rå om dom lite extra i bland. Men första så väntas tvätt och disk...Jippi!!!!
Lev och Må................

1 kommentar:

  1. Guuud va duktiga ni är på att vara ute med skidorna! Har själv inte stått på skidorna sedan vi kom hem från fjällen förra helgen. Ted har kört ett par dragsvängar med hundarna men jag har bara jobbat och skött hushållssysslor (som du också verkar ha haft fullt upp med i helgen). I veckan hoppas jag hinna ut någon sväng. Nu börjar det ju dessutom vara ljust lite längre så kanske man får sig en tur i dagsljus :)

    Kram /Maggan

    SvaraRadera