måndag 15 mars 2010


I dag har jag varit på kajen med tikarna för att träna pipan, jag har varit lat att träna det på ett bra tag. I början var lydnaden inte på topp men i slutet var det inga problem men körde bara på 30 meters håll. Ada är helt klart bäst och minja är inte långt bakom...men mormor Olga ja.....vad ska man säga där är det mycket träning kvar. Så nu ska jag försök varje dag när jag är där nere köra lite pipa på dom alla. Efter vi var klara och på väg hem så träffade jag grannen Ulrika med sin son Filip som var på kajen och rastade deras hund Cleo och efter ett tag så kom Lasse från isen med sin hund Zack och med sig hade han en kille som hade en blandis som hete Teo.

Så alla hundarna fick leka med varandra utom minja hon blev väldig låg och satt sig ner brevid mig under hela tiden. Men Ada hon busade med hanarna för fullt och Olga sprang bara runt och luktade. Det är så trevlig att träffa så mycket hundfolk som man kan surra med.

I går när Johan var hos Juha så fick både Ada och Olga testa apportera Kråka och rådjursklöv och det klarade dom fint , visst är dom duktiga våra brudar???!!!!


I kväll så har Johan varit med Tim på Vallsberget och intersiv tränat han så han klarar stora liften själv, för i morgon har dom friluftsdag på vallsan. Det var tydligen många i klassen som skulle åka slalom , så då ville han så gärna åka oxå.

Nu går jag på min tung vecka i natt , så innan jag ska fara måste jag fixa med matsäck och kläder som Tim ska ha i morgon. Har insett att det är bästa att jag alltid packar , annars skulle det bli synd om han;)
Nu börjar det närma sig för Diva att tävla i Vindelälvs draget med Swix och Roland.
Tror att loppet var 40 mil och tävlingen pågår i 4 dagar. Dom ingår i ett lag så hon kommer ju bara springa två sträckor varav den längsta var 2 mil. Är inte så insatt hur det går till får nog gå och läsa på lite om tävligen. Vi längtar såå jätte mycket efter vår Divo...men SNART är hon hemma igen. Kram till er......Bjuder på en bild när johan fälde en Orre efter Diva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar