söndag 7 mars 2010

Flera kort säger mer än tusen ord!!!!!

Redo för slalom
Lite drag hjälp till liften.


Tindra hon är super duktig men hon har ju åkt i ett år.



Tim och Johan S

Vilken kille jag har...

SHan måste få en ny hjälm plus glasögon , dom är från när Linus var fem år. Linus tejpade SL = super Linus .

Tim hade inte tid att ta av sig hjälmen eller skidorna när han skulle fika utan han ville bara tillbaka till backen:)

I slutet av dagen så åkte han själv i barnbacken medans johan åkte lite med Linus.


Plötsligt händer det........!!!!!! Vilken dag vår son har haft från att inte vilja åka alls till att bli super duktig. Tindras pappa johan fick från början åka med Tim , medans Tims pappa johan tog Tindra. Dom började direkt i stor backen och efter 3 åk så körde Timpa ner för egen maskin
stolt som en tjädertupp kom han ner för backen med jättefina svängar.
sedan tog han ett antal åk helt på egen hand i barnbacken med sin kompis Sebastian. Så han var riktigt nöjd av dagen. Jag och Anette stod och tittade på medans alla grabbarna åkte . Det var ju kommundag på Vallsberget så alla som har en anställning åt piteå kommun fick åka gratis med hela sin familj och dom bjöd på fika och korv. Linus och kevin var oxå med men jag hann bara se dom en gång när han kom ned och hämtade sina fikalappar av mig. Nu när jag har stått och tittat på hela dagen , så är det min tur att få åka lite skidor men jag håller mig till längskidor i stället. Så alla tre hundarna får följa på skidturen minja åker jag med och Olga och Ada får springa lösa. Ciao...... och kicki min svägerska det är du som har fått en inbjudan och min andra svägerska Åsa tycker jag oxå du kan komma och åka skidor. Vi kan ju packa kaffe med så kan vi stanna och ta oss en kopp kaffe och njuta lite av isen:)

3 kommentarer:

  1. Oj, OJ, Oj, det lät mysigt.
    Kanske, man vet aldrig vad som händer.
    Kram ÅSA

    SvaraRadera
  2. Gud så roligt det blir med en liten skäggbebis, förstår att ni längtar! :)

    SvaraRadera
  3. Det var länge sen jag stod på skidor!! Jag tror jag tar på mig snöskor om du har iställe....Kaffe i vårsolen i gott sällskap är aldrig fel! Mysiga bilder. Kram på er alla!Kicki

    SvaraRadera