lördag 6 mars 2010

SOL, SOL och SOL

Raja fick följa på vallsan för lite social träning.
Korv paus i skidåkningen.

Tim hittade sin kompis Sebbe där , han åkte både bob och slalom.

Raja drar på bra

Anna och Minja och pricken bakom dom är Olga.

Man måste alltid stanna en gång på turen och njuta lite hur vackert det är på isen.




När en hund är utlånad och en kan inte dra och ena är dålig i magen. Ja då har man bara en att gå på , men det är tur att Raja är hos hos i helgen. Hennes ägare brukar dra med henne men inte med skidor. Så det blev premiär för henne i dag. Min syster som även är nybörjare med skidor och hund fick ta vår cool lugna Minja och jag tog Raja. Det är väldigt mycket go i henne och het på gröten är hon även , så jag hann bli lite nervös innan hon började dra. Anna och Minja fick åka halv väg till granholmen innan jag släppte Raja och vilken fart hon har, det var riktigt kul att åka så fort. Anna klarade skidturen galant men hon är ju van skidor plus att hon har åkt tjejvasan 2 gånger. Olga hon fick springa lös brevid och hon sköter sig ALLTID lika bra. Har börjat kalla hon Mormor i stället för Olga i bland! Så Anna var jätte nöjd med skidturen och ville mer än gärna göra om det igen snart. Så nu väntar jag att du KICKI ska komma och åka med mig snart:)!!!
Vi har även hunnit vara på Vallsberget i dag Linus och Kevin åkte slalom medans Tim åkte bob.
Tim fick förra julen nya slalom skidor och pjäxor , men han vägrar i sten att åka han säger att han är så höjd rädd. Men det vore bättre att någon annan än vi skulle lära han , då kanske det skulle funka bättre.Vi hann även grilla korv och dricka saft och kaffe i det vackra vädret.

Nu blir det en dusch och sen middag och i kväll så blir det melodifestivalen för hela slanten.

2 kommentarer:

  1. Så härliga dagar vi har framför oss, sol och vår. Fina bilder som du bjuder på. Men du måste mena någon annan Kicki än mig.....

    Kram och trevlig lördagkväll./Kicki

    SvaraRadera
  2. Hejsan !
    Ja mig har du också föreslagit att åka bakom brorsan, men det skulle innebära med risk för livet, och det vill jag inte.
    Kram ÅSA

    SvaraRadera