måndag 29 mars 2010

Måndag

Diva som har blivit så duktig tjej

Ada även hon är suuper


Olga hon är jätte duktig även hon förutom ett snedsteg hon gjorde i dag


Väl hemma så får dom alltid lite passivitetsträning. Diva hon har lärt sig att det är ingen ide att sitta för det är ett bra tag innan dom får komma in.

Efter 5 minuter så ligger alla förutom Ada.....men totalt så fick dom ligga 15 minuter innan jag kallade in dom en efter en.


Mådde pyton när jag vaknade, trodde jag höll på att bli sjuk.Ont i kroppen och huvudet. Men tog mig upp ändå Tim skulle ju på skolan. Linus är riktigt förkyld så han fick stanna hemma i dag och kurerar sig. Diva fick dra ensam i dag med sparken, allt gick bra ändå tills vi nästan var hemma. Diva tvärnitade och tog stånd på en duva som satt i en buske brevid vägen men det var ganska mycket snö mellan vägen och busken och duvan vägrade flyga i väg och diva rörde inte en muskel i hela kroppen utan hon hade ett perfekt pointerstånd . Tiden gick och fågeln vägrade flyga i väg och jag ville bara hem och ta alvedon och lägga mig. Till slut fick jag dra Diva där i från....ja ja jag vet att jag gjorde fel där. Men bättre lyckat nästa gång.
Men efter jag legat 2 timmar och jag upptäkte att jag även fått det roliga som man får varje månad...så klarnade det varför jag har inte mått så bra och det dåliga humöret jag även har haft.

Jag blir alltid lika överraskad varje gång. Sen när jag skulle hämta Tim från skolan fick Diva följa och dra igen själv och samma sak hände på vägen hem , nu stod hon för flera Duvor som satt på en tv antenn på ett hus. Tim blev less och gick hem den sista biten. Som tur kom en traktor och alla duvorna flög och jag fick Diva att sitta. Väl hemma tog jag alla tikarna och gick ned på kajen och körde lite apportträning, gick superbra förutom att Olga började tugga på fågeln behöver jag säga att det blev en korrigering av greppet....

I kväll så har Johan och Johan varit med brudarna och åkt skidor på grisberget det blev 9 km och brudarna var inte ens trötta när dom kom hem. I kväll så har min mor kommit med flera påsar bullar som hon har bakat i dag....så efter jag hade förhört Linus på Norden så avnjöt vi varma goda bullar tillsammans. Nu väntas sängen...Godnatt och slut

3 kommentarer:

  1. Så gott med hembakade bullar.
    Själv bakade jag mina på coop.
    Kram ÅSA

    SvaraRadera
  2. Fina bilder som vanligt på fina hundar :)

    SvaraRadera
  3. Jag bakade allt i söndags, nu är det bara en massa matstök och städning. Mitt ibland allt jobb. Krya på er.

    SvaraRadera