onsdag 3 mars 2010

Soldyrkaren!!!!


Tyckte jag hade skottat gården ganska bra i dag.....men jag hann bara in och medans jag åt lunch hörde jag hur hela vår järnbro skakade. Så jag tittade ut och nog var det min pappa som höll på att få bort all snö mellan hålen på bron. Jag sa till han -ser du inte att jag har skottat. Men han muttrade tillbaka -kallade du det här skotta. Så det dög inte utan han drog fram cyckelstället och soptunnor och skottade bort all snö där i från plus allt under bron och tog även hela gården igen. Men för mig gjorde det ingenting utan min far har alltid varit väldigt noga med att skotta gården extremt fint. Jag har varit väldig noga i början med vår gård men ju mer snö det kom , så har orken inte funnits där för mig att göra den nog fin. Fast i kväll så kom min bror Lars med en traktor , medans Lars kom in på middag tog johan över spakarna och tog bort rejält med snö på framsidan och på baksidan så skottade han fram en större bit av gården och gjorde vallar runt så det blev en typ rastplats för hundarna.


Har även fått rapport att Diva har gått upp 1kg och att Roland cyklar med henne. Han kommer även träna apport med henne.Hon har även tagit sig frihet eller fått ligga i sängen. Han hade hittat hon en natt liggande längst ned:) Men goare hund att krama finns det inte utan ingen kan bli lika kramgo som hon. Vi är så tacksamma att ni (Roland och Eva) lägger ned så mycket tid och träning på Diva......ni är Guld Värda!!!!! Gå in och kolla alla fina bilder dom har på vår Diva.
Ni hittar bloggen Nike & Swix på länkar.


Linus är fortfarande kvar hos sin syster och det verkar gå bra när han blir kvar en natt till.
Men hela helgen har han sovit hos mormor , så jag har inte hunnit träffa han så mycket.
Men jag unnar han att ha kul med sina nära och kära. Tim han sover i natt hos mormor och morfar , så vi är barnlediga och det händer nästan aldrig. Men jag jobbar ju i morgon åt Easy Rent så någon sovmorgon blir det inte:(

I morgon ska johan se Hockey med jobbet och det innebär att han kommer hem sent så jag blir då utan dator....men en dag hit och dit gör ingenting. Jag har ju Öl torsdag med Nettan så jag klarar mig. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sjunka ner i soffan och njuta lite extra när man är barnfri...

4 kommentarer:

  1. BARNFRI...
    Det minns jag inte när jag senast var.
    Passa på och vila.
    Kram ÅSA

    SvaraRadera
  2. Jamen vad nice,barnfritt.Berätta sedan hur det kändes...fniss....
    Bara det inte blir fler bebisar??eller hundar för den delen,dom ni har räcker gott och väl dom är skitsöta!!!Bra jobbat med rastgården av snö,kanon för vovvarna.Natti,natti från lilla mig.

    SvaraRadera
  3. Inga fler bäbisar blir det kan jag LOVA...men fler hundar hm...helt klart!!!:)

    SvaraRadera
  4. Vill bara säga hej. Ha en skön kväll.
    Tittade även in hos Diva och hon såg ut att ha det bra. Det måste kännas tryggt att veta!
    Kram Kicki.

    SvaraRadera