lördag 5 september 2009

Lördag

Fick sova riktigt bra i natt men vid ett tiden så började Diva tok skälla och morra och då vaknade jag på stört och hörde hur några grabbar ute stod och sparkade på vår bruntunna så den gick sönder:( När jag tittade ut så såg jag att dom sprang i väg , snacka vad lite ungdomarna har att göra nu förtiden! Så på måndag måste jag ringa om att få en ny tunna.
Vilken härlig barnfri morgon jag har haft kunnat sitta och läsa pt och dricka kaffe i ett tyst fridfullt hus. Man borde göra så här oftare! Har hunnit med en lång motion runda med tikarna, Ada & Diva fick dra var sitt däck minja fick bara promenera som vanligt brevid.
I kväll så lagade jag tjäderhöna till middag och jag måste få säga att jag lyckades riktigt bra med det ,smakade otroligt gott. Det enda jag saknade var att dricka ett glas rött vin till köttet men tyvärr så hade jag inge hemma så citron dryck fick duga den här gången.
Fick några äpplen från min snälla granne Ulrika , så nu väntas äppelpaj och kaffe till sommarkrysset. Johan och Leif tog Diva för ett jakt pass här i närheten och sen blir det för dom att fara och jaga sjöfågel i kväll. Vi ses inte så mycket nu för tiden när det är jakt som hägrar.
Men jag tycker han ska jaga så mycket han vill för snart är det över och hundarna behöver verkligen tid i skogen. Så någon nöd på mig går det inte! Nu ska Tim och jag mysa...
Hejsvejs på er alla.........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar