söndag 31 januari 2010

Snö och åter Snö!!!!

Hundarna hann bara lägga sig i soffan innan dom........................
...............somnade in!!!!!!

Linus och Daniel tog kort på hundarna när dom fick testa 3D glasögon

Diva var ju super cool;)



Nu får det sluta snöa tycker jag och i dag har det inte gått att åka några skidor..buuuu!!!!
Men det är i alla fall tur att det är pudersnö och inte den blöta tunga snön när man måste skotta!
Så brudarna har fått en inne dag med några rastningar på kajen och johan passade på att köra lite inkallning när han sist var där nere med dom. Här inne har vi kört med apportträning med diverse saker allt i från plastflaskor till gossedjur och det var inga problem för dom.
Minja hon tar inte ens någonting frivilligt från handen ens...men hon är ju en fågelskrämmare som svärfar brukar säga till henne. Så jag har faktisk sluta träna med hon utan jag satsar på dom andra tre. Det verkar regna kalas för Tim , för i dag har han varit på kalas hos John . Det har inte gått många helger sen i höstas han har varit fri från något kalas att gå på. Men det tycker han är bara kul att få gå på så många kalas som möjligt. I morgon börjar min tung vecka och jag veta vad jag har framför mig 5 nätter av 7 , men det som är så roligt att Lilla my kommer jobba med mig och anna 2 nätter. I och försig så jobbade hon sist med oss också, vi surrade så mycket att tiden bara sprang i väg. Hon är som en frisk fläkt att jobba med och jag uppskattar hon väldigt mycket. Det är samma sak som med Vickan när jag jobbar med henne.
I kväll så har jag gjort en älggryta som kommer bli några matlådor försöker göra lite då och då det är så bra att ha i frysen några lådor för det är ju inte alltid det blir kvar mat när man har ätit middag. Så nu ska jag ta rätt på grytan och sen blir det att slappa framför tv innan jag har en date med min kudde. Ha en trevlig måndag......

5 kommentarer:

  1. Så mysiga bilder!!!

    Även om jag inte ångrat att vi vant av våra att vara i möblerna, kan jag inte låta bli att bli sugen på att gosa in mig med dom i soffan när jag ser dessa avslappnade brudar.

    Hur gamla är era hundar? Det kanske framgår av bloggen nånstans men jag frågar ändå. dom är väl rätt unga ännu va? Vår vorsteh blir 5 och settern är 2. Hanhundar verkar aldrig bli riktigt vuxna, båda är lika fjantiga och barnsliga.

    Jobba inte ihjäl dig i veckan nu. du kan ju alltid trösta dig med att du inte verkar ska missa nåt goväder precis.

    Kram /Maggan & Co

    SvaraRadera
  2. Hejsan !
    Visst är det tradigt med all snöööö?
    Våra hundar får ju inte vara i soffan, men det lyder dom bara då micke är hemma. Klockrent.
    jag tycker annars det är ganska mysigt.
    Jobba nu inte ihjäl dig.
    Tittar faktist upp och ser solen nu.
    Hoppas du får dej någon skidtur i veckan.
    Kram från en förkyld ÅSA

    SvaraRadera
  3. Hej hopp i galopp....Vad ni har söta vovvar och nya tillskottet är såå söt,tur att dom kommer bra sams.Våran Cleo har nog gått och blivit förkyld,det är verkligen synd om henne.Ska till vet. på Onsdag.Snörvel.
    Tat lungt i veckan,idag skiner solen i alla fall.Kramisar från lilla jag.(grannen)

    SvaraRadera
  4. Så skönt hundarna ser ut att ha det. ha det bra i vinterkylan! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Lycka till med jobbveckan! Grattis Johan.

    SvaraRadera