lördag 30 januari 2010

Lördag


Tomt blev det i matskålen och hon äter ju sååå sakta men vi ger våra bara Torrfoder och vatten brevid. Men vi fick höra av jonas att hon äter fodret blandat med vatten.

Jonas fick en värmande kopp kaffe efter skidturen

Ada och Olga vilar



Både jag och johan vaknade med otrolig huvudvärk , mitt huvud kändes som att det skulle sprängas vilken minut som helst! Men det var bara att stiga upp och ta alvedon och hoppas på att huvudvärken skulle släppa fort. Jag och tim gjorde frukost medan johan och Linus åkte på affären och inhandlade matsäck till Linus.

För efter 10 skulle han åka med sitt innebandylag till sävast och spela matcher. Kan meddela att dom vann alla sina matcher. Johan tog Tim sen och for på nolia för att åka skridskor och det hade gått super bra för han. Han tyckte det var så kul att även hans kusin vitamin Lukas var där och åkte skridskor. Medans dom var borta så gick jag över till nettan och drack kaffe ett tag och surrade. Men vid halv tre i dag så kom Jonas för att åka skidor med Johan och pointrarna på grisberget. Jonas fick i dag ta den snabbaste och duktigaste draghunden som vi har och det gick kanon dock så sa jonas att Diva blängt bakåt och undrade vad det pysslades med där bak då dom andra drog ifrån, Jonas flåsade något om MAXPULS när dom kom in.......men utan glid och -19,5 grader så gick det visst jättetungt så det var väl inte så konstigt. en härlig tur fick dom ju ändå!!!! Olga fick stanna hemma med mig och vi tränade lite inneapport och hon är super duktig och hon verkar gilla att träna. Har bara kört med apportbocken och dummyn på henne men snart blir det att plocka fram någon fågel från frysen att träna med.Men vi kommer även testa att dra med henne och då kommer hon få gå i par med någon av pointrarna för att haja hur man drar. Hon kom i natt och hoppade upp i sängen och la sig mitt på mig och hon väger ju en hel del så jag höll på att tappa luften....men hon var så kel sugen så hon fick ligga kvar och resten av natten så delade vi kudden. I går kväll så låg hon i soffan med alla dom andra brudarna och hon slickade alla så rena precis som att det var hennes små valpar. Nu till veckan får vi hoppas att det blir att göra ett ultraljud på henne och se om hon har några valpar i sin mage. Ja hon är en sån super mysig hund som man inte kan låta bli att älska hon mer för varje dag som går!!!

3 kommentarer:

  1. Hej hej :)
    Jag har faktist ingen aning om vad dom har för bloggar om jag ska vara ärlig :P
    Tack :) Nej tyvärr så har vi ju inte det. I år blir det plugg osv och förhoppningsvis 2011 blir det ett riktigt resår.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Gud vad spännande med valpar!! Är det så att ni kommer att behålla en eller?? Lycka till med hundkörandet!

    SvaraRadera
  3. Vi kommer inte att ta någon valp men vi kommer hjälpa jonas med hans valp. Han har planer att bygga en hundgård i hemma och då kommer ju han ta sen hem både valp och olga. Men nu ett tag fram över kommer hon vara med våran flock. Men helt ärligt så klappar mitt hjärta lite mer för pointrar och för johan del oxå:)

    SvaraRadera