måndag 18 januari 2010

LEDIG

Nu är jag låång ledig , gud så skönt!!! När jag väl tog mej hem från jobbet i morse tycker det är så himla trevligt att surra och surra så det brukar ta en tid för mig innan jag kan avsluta. När jag väl kom hem så hämtade jag upp alla brudarna och gick ner till kajen och där släppte jag alla så dom skulle få springa av sig......men i dag så smet Diva och hon sprang flera hundra meter innan hon stack in till skogen jag både blåste i pipan och ropade men hon brydde sig ej . Vi stod och väntade nästan en halvtimme men hon dök aldrig upp . Så jag skyndade hem med dom andra brudarna för att återvända dit och leta efter hon. Men när jag var på väg ut på isen för att gå bort där hon försvann så kom hon springande ut från skogen och när hon väl kom mot mig så fick hon sig en liten åthutning. Jag blir så less på hon när hon ska göra så här och så fort det är en skoter på isen så sticker hon som ett skott efter , så jag har beslutat att hon kommer inte få springa lös på isen igen med mig, att ha hon lös när jag är ute och promenerar på gator är det inga problem. Så på eftermiddagen när jag återvände dit ner med tikarna så hade jag spårlinan på Diva , men hon bara slet slet i den så jag tror jag kommer lämna hon hemma när jag är där nere med dom andra.För jag vill kunna njuta när jag går på isen och jag vill inte ha hjärtat i halsgropen hela tiden om det skulle kommma en skoter , så det blir nog vanliga promenader för denna donna. Annars humpas det här hela tiden helst Ada och Diva , minja hon drar sig undan och vill absolut aldrig vara med. Hon tar flykt till vardagsrummet där dom andra inte kan komma in....smart brud!!!! Så i bland blir dom så jobbiga när dom ska hoppa på varandra så jag få jag stänga in en av dom i buren. Nu blir det idrottsgalan i kväll och sen blir det en tidig kväll för oss...

1 kommentar:

  1. Inte kul med smitande hundar!! Man blir ju så rädd att dom ska springa under någon bil eller råka ut för något annat otäckt under deras smit färd!!!

    SvaraRadera