måndag 11 januari 2010

MOTIONS MÅNDAG!!!!!

Fina Ada
Kunde inte motstå att ta fram skidorna i dag...ja man fick ju blodad tand!!!




Vi tog sparken i dag till skolan och Minja fick följa med oss. hon ville så gärna dra men tyvärr s hade jag bara vanlig koppel på hon så hon fick snällt gå fot brevid sparken. Sen när jag kom hem så hämtade jag ut dom andra hundarna och så gick vi ned till kajen/isen. Där blev det apportträning och en långpromenad med brudarna. Hade gärna velat vara längre tid där ner men eftersom jag jobbar natt måste jag få några timmar sömn oxå. Men efter jag sovit kanske 2 timmar så väcker Ada mig och hon vill bara busa och hela hon bara skakar av SE MIG LEK MED MIG....så det tog inte många minuter innan jag beslutade mig för att sätta på mig skidorna och ada selen för att åka skidor nere på isen. Har aldrig åkt med Ada , men vilken fröjd det var så det kommer bli många mer pass med denna busdonna. Det blev lite mer än 4 km vi åkte. När vi kom hem så var Diva och Minja sugna att komma ut , så det var bara på med selarna på brudarna och så fick dom dra mig med sparken och jag kan lova det går undan med spark så det gäller ha tungan rätt i munnen. Avslutade med att fara med dom på kajen så dom fick rasta sig innan vi åkte hem. När jag hämtade Tim sen så fick Diva följa och vi tog sparken och Tim blev lyrisk när det gick så fort , han berättade för johan att det gick mycket snabbare att åka spark med Diva än att åka bil. Så nu har Tim bestämt att när jag hämtar han i morgon ska Diva följa och dra oss på sparken. Så jag kan av runda detta inlägg med att måndag har gått i motionens tecken.

5 kommentarer:

  1. Jaa ibland får man verkligen hålla tunga rätt i mun och hoppas på det bästa, särskilt när det är isigt, kurvigt och utför! Jag brukar mest vara nervös innan jag ska köra, sen när jag väl är iväg så går det bra! Vad kul att alla tre brudar är så duktiga på dra! Det är ju verkligen bra motion för hundar och människor, och himla rolig aktivitet.

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj Åsa. Skulle inte tro att jag kom undan träningsvärken. Men jag har en ny tanke... att träna bort den :D. Igår tyckte jag ljumskarna kändes värst men efter gårdagens "stakningslopp" känns ländryggen och armarna mer än möra.
    Undrar hur lilla Figo känner sig. Han fick ju dra sammanlagt ca två mil igår, också nybörjare på det här. Tyvärr ser jag inte samma driv i mig själv som i honom. Hundrackarna är ju outtröttliga, eller hur?!?

    Sov gott!
    Kramar /Maggan

    SvaraRadera
  3. eller sov gott... du hade ju visst just vaknat. Så god morgon!

    SvaraRadera
  4. Det låter ju så himla skönt!! Man blir lite avundsjuk på hundspannet!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Så härligt! Det har varait ett par dagar då det har varit gudomligt ute. Nu har det blivit lite kyligare hos oss igen, men det är fortfarande helt ok! Kram Kicki

    SvaraRadera