tisdag 26 januari 2010

Finbesök


Nu har vi har fått en inneboende här och det är svågerns hund olga och förhoppningsvis är hon dräktig också. Hon kommer att vara hos oss nu en tid framöver för att valpa när tiden är mogen. Det är beräknat att valparna kommer den 10:e Mars.

Detta blir en intressant resa tillsammans med Olgas ägare Jonas och Niklas, nu har vi börjat träningen inför nästa säsong på allvar och vi kommer att hjälpas åt att träna hela flocken och när det blir dags även en liten VALP!!!

Olga är en helt otrolig hund med ett psyke gjort av finaste svenska stålet man kan hitta, lugnare hund finns nog inte på denna jord som forfarande andas....det känns otroligt skönt att olga och Minja hittat varandra direkt. Dom ligger och myser tillsammans i stort sett hela tiden.

Det känns roligt att få prova på att ha en vorsteh i huset.

I går kväll så var Johan och Jonas ute en skidsväng på isen, pointrarna drog och Olga fick springa lös. Det syntes att hon tyckte det var kul att få komma ut och sträcka ut för fullt. Skönt var det när dom tog med alla fyra för under tiden så passade jag på att dra av alla golven.
Idag skulle jag vara ledig , hann bara lämna tim på skolan innan syster yster ringde och var i stort behov att jag skulle hjälpa hon städa ett byggstäd. Så jag hann bara ta tikarna på en mycket kort rastning på kajen innan Anna kom och hämtade upp mig. Känner mig helt slut i kroppen för vi städade från 9 på morgonen till efter klockan 17 ett helt nytt hus med MYCKET slipdamm. Men det är skönt att det är över nu och nu ska jag dricka min andra kopp kaffe i dag och mysa med pojkarna , johan ligger i hundarnas egna säng och gossas med alla fyra.
Det var så kul i går när jag var på en promenad och jag mötte en kille som pratade i sin mobil och han utbrast när han såg tre hundar som gick fot -ohh fan tre hundar.. vilken pli hon har!! -ähh nej det är för faan FYRA hundar,hon har fyra.............. jag skrattade lite för mig själv och kände mig rätt så stolt faktiskt!!

1 kommentar:

  1. Men herregud så gosigt med små strävhårsvalpar!!!
    Är det ni som ska ta en själva eller ska ni hjälpas åt med den?
    Jag tror jag blir valpsjuk ;)

    Klart du ska känna dig stolt! Det är inte en självklarhet att ha sån ordning på hundarna. Jag tror faktiskt att vi fågelhundsägare är lite duktigare på det rent generellt. Vi jobbar med våra hundar på ett mycket mer ledarskapspräglat sätt.

    Kram och jag följer med spänning fortsättningen med puppisarna!
    /Maggan

    SvaraRadera