måndag 25 januari 2010

Härliga Måndag


Måndag igen och många jobbar....men inte jag för jag går inte på mitt pass förrän onsdag kväll.

Så nu har jag några timmar för mig själv och tikarna innan jag ska hämta tim från skolan. Så jag ska hinna med en promenad på kajen med jyckarna och hinna städa innan klockan ett. Är jätte sugen på att åka skidor nu när det är så milt ute , men min förkylning är inte bra ännu och min hals gör fortfarande ont. Så jag får ta det lungt nån dag till innan jag kan börja motionera.

Men i kväll så kommer Jonas (svågern) hit för att få testa åka skidor med en av våra hundar och johan tar dom andra två. Så det känns skönt att veta att i kväll så kommer dom få jobba. Men det har blivit en vana nu att Diva får dra tim och jag på sparken till skolan , men i dag ska Ada få följa när jag ska hämta han och förhoppningvis drar hon lika snabbt som Diva.

I går var jag mamma och Tim till boden för att träffa min bror och hans sambo Ulrika plus att gratta hon men hon fyller tydligen i dag...så STORT GRATTIS från oss!!!! Vi åt lunch där och fikade tårta och kaffe och vi fick träffa hennes föräldrar och syster, moster och det var trevligt.

Linus och Daniel följde med min pappa och hans fiskar kompis Leif pakkala för att vitja näten och dom tycker det är så skoj att få följa och få lärar sig en massa om fiske. Så det blev några fiskar dom fick med sig hem var. På kvällen så ringde min vän Anette och ville bjuda mig på bio och det tackar man inte nej till. Vi såg It`s Complicated med Meryl Steep och jag har aldrig skrattat så mycket åt någon film jag har sett på bio jag tyckte den var super bra absolut värd att se!
Tjingeling.................

1 kommentar:

  1. Hoppas du kryar på dej så du kan åka skidor, för det är ju så kul =D Vi är ute minst en vända per dag på isen!! Det är så underbart!!

    SvaraRadera