söndag 10 januari 2010

Härliga Söndag

Johan stod och väntade på oss....

Storfiskarna
Grabbarna tog hem alla fiskarna och ville rensa dom själva , förutom lakarna dom hade pappa redan rensat till dom.



Vaknade av att klockan ringde kvart över åtta, brukar oftast snooza några minuter innan jag brukar stiga upp , men inte i dag! Både Linus och Daniel skulle få följa med min pappa och vittja näten , så klockan nio så kom han och hämtade upp 2 förväntansfulla grabbar. Dom hade varit ute i två timmar på isen och efter det så följde grabbarna hem till Mormor och morfar. Där bjöd mamma dom på palt som hon gjorde i går. Det verkade gått ganska bra, för dom hade med sig två lakar , två öringar , två sikar och en gädda och några till fiskar. Dom fick dela på fiskarna och fick höra att Daniels familj har redan gjort lakasoppa till middag och den smakade tydligen supeer!!!
Efter lunch när mamma skjutsade hem grabbarna hit , så hämtade hon upp Tim som skulle få vara med henne medans vi skulle fara och åka skidor med hundarna.

Johan tog Ada och Diva och jag tog Minja. Vi började med att åka 3,5km slingan , gick rätt bra för mig förutom i nedförsbackarna ville jag gärna sakta ner minja rejält i början innan jag blivit varm i kläderna! Johan och hundarna gick det undan för , han fick stanna och vänta på oss i början några gånger. Efter vi hade åkt slingan beslutade vi oss för att ta en annan slinga, som bara var 2,3 km. Johan stack i väg i väldig fart , så vi såg dom aldrig under den sista slingan vi åkte. Jag var så inne på att stå på skidorna så jag missade att svänga av till den korta slingan , så glad i hågen åkte jag samma slinga igen som var på 3,5 km. Men det gör inge för Minja behövde verkligen få röra på sig eftersom hon har blivit så fet dom senaste veckorna. Johan hade börjat undra om jag rammlat och gjort illa mig när det tog så långt tid. Men han fick sig ett gott skratt när jag berättade att vi missade att svänga till den röda slingan. Nu längtar vi bara till nästa gång vi ska fara i väg och åka med jyckarna.

I morgon börjar skolan om , det blir skönt att komma tillbaka i vardagen igen . Johan börjar sitt nya jobb i skellefteå i morgon och jag går på min tung vecka. Fast efter jag lämnat tim på skolan så blir det att gå ner på kajen och träna lite apport och en längre promenad på isen står även på mitt schema....Ha en fortsatt trevlig Söndag alla bloggvänner!!!

5 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att åka med hundarna!! Ni ser ut att ha riktigt fina spår att åka på också.
    Ni verkar ju vara rätt ofta i Skellefteå så om ni har tid över är ni alltid välkomna hit till oss på en fika och lite pointersnack! =)

    SvaraRadera
  2. Just ja, det är ju inte så lätt om man inte har nåt nr. att ringa till. Roland har iaf 0703252578 och jag (Eva) har 0730487522.

    SvaraRadera
  3. Hallå!
    Ja, blodad tand är rätta ordet. Själv har jag lånat svärfars pannlampa, för jag vägrar låta mig styras av att jag jobbar till kl 17. Du vet det finns ju inga lysen på isen ;). Nja, jag ska prova med lampan men annars har vi ju faktiskt en 2,8 km elljusslinga här i byn. Kanske blir den om pannlampan ger för dåligt sken... eller om jag blir rädd för trollen ;)

    Kramar /Maggan & Co

    SvaraRadera
  4. Haha, jaa då är det nog bäst att vänta lite. Swix är en riktig Don Juan ;)
    Vi har flyttat tillbaka till Skellefteå nu. Jag är ursprungligen härifrån.

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa ! tror du kan hitta mig på stugbygge/ögonfröjd, men det går lite knackigt.
    Kram Åsa Ö

    SvaraRadera