lördag 23 januari 2010

Lördag

Det har varit fullspäckat hela dagen från vi vaknade till nu. Efter en mycket sen frukost/lunch så åkte johan med tikarna för att rasta dom på kajen medans jag gjorde färdig tim som skulle på ett maskerad kalas hos sin klass kompis. Han hann inte vara borta länge förrän han ringde och sa att Diva hade smitit och stuckit lång borta , ja så typisk att det ska hända när man är stressad och har en tid att passa. Men Leif tog skotern för att börja leta och hon kom tillbaka efter ett tag som hon alltid brukar göra. Men då var inte vi där nere på kajen utan Catarina tog hand om hon och gick hem med hon till oss...TACK!!!!! Medans Tim har varit på kalas har vi varit på hundutställningen på grans , tycker det är super trevlig att få träffa så mycket trevlig hundfolk och få ses så många snygga hundar. Kul att höra vad domaren säger om varje hund och han verkade gilla stora biffiga hundar. Strävhåriga Vorstrar var han väldig snåla med att ge ettor , men till korhåriga verkade han ge ettor till dom flesta. En tik fick faktisk en nolla av han för hon morrade och bet efter domaren och även sin matte, och det var ett rätt beslut tycker jag i alla fall! Vi vart där till det slutade och direkt efter åkte vi och hämtade upp Timpa.
I kväll så har vi ätit middag med Leif och Catarina och flickorna , vi var här och vi grillade kotletter , fläsk och Vildsvin (som johan fick av Anna-Karin när dom hämtade olga) och så gjorde vi klyftpotatis med rotfrukter i ung med sallad och några goda såser. Vildsvin var super gott och jag kan lova att det köttet var det inge kvar efteråt. Så får ni tillgång att äta det, så ÄT!!!!
Gulliga Ebba hon är ju så kär i Diva och Minja så hon springer efter dom hela tiden och vill krama och pussa på dom. Dom är ju så barnkära båda två så det gör ingenting att hon hänger efter dom. Ada ja hon har det jobbig när det är mindre barn här , hon tycker inte om dom utan hon vill ligga i fred låång borta. I morgon ska vi åka till min bror och hans sambo Ulrika som även fyller år , det är så sällan man är där så det kommer bli skoj att få träffa dom båda. Nu ska jag dricka kaffe och chilla lite. Må bäst , Kram....

2 kommentarer:

  1. Trevlig helg! Kicki

    SvaraRadera
  2. Såg ni några snyggingar?
    Själv är jag en oansvarit vorstehägare, som inte ens tar mig iväg på utställningen. *skäms* Men det var 5-årskalas och så glömde jag bort det. :-)
    Ha det bra! /Vicks

    SvaraRadera