söndag 20 juni 2010

Söndag

En blöt Ada


Vilket bröllop det var i går!!! Det här är mycket större än VM. Jag såg hela bröllopet till svt slutade sända. Det var så härligt att se kärleken mellan brudparet. Viktoria var så vacker och Vilket tal Daniel höll till sin fru, rörd blev då jag i allafall. Samma var det när Daniels far höll ett tal till brudparet ett riktigt jordnär tal var det. Kungens tal var mer ett plikt tal. Tal om Kungen när han var Kronprins så besökte han faktisk badhuset här i Öjebyn. Så min far och Kung carl Gustaf hoppade ner i basängen och där fick han lära sig av pappa att dyka med tub. Vi har utklipp hemma hos mina föräldrar från den dagen. Så jag får lägga ut en bild senare. Men ganska häftigt är det att kungen har varit på Öjebyns badhus och dykt med min far....Världen är liten!!!!

Det är så tråkigt när det måste regna så här mycket i helgen, så någon träning eller motionrundor blir det inte. Fast i går tog Johan Ada och åkte och tränade jaktlydnad i några timmar och hon hade sköt sig så bra , han var så stolt över hon när han kom hem med en blöt och trött Ada. Tydligen går det jätte bra för Diva och det glädjer mig att höra. Men jag saknar min Divo så mycket och i bland undra jag om det här är ett rätt beslut. Ingen av hundarna vi har hemma nu har jag något specillt band med. Utan det är verkligen bara husses hundar!!! Men helst skulle jag vilja ha det som förr 3 Vackar Pointerbrudar!!!!! Bästa att hoppa ur min pyjamas och börja dagen. Kram på er:)

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad tråkigt att ni omplacerat Diva. Hon är ju verkligen en kanonfin hund! Hoppas hon har det bra i den nya familjen, och det var ju roligt att hon finns i Skellefteå :) Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Skickar jättegärna bilderna men vill ha en mailadress. :) Eller jag kanske taggar dom på Fejan. Kram Vickan

    SvaraRadera
  3. Jag kan tagga dom från dig!!!

    SvaraRadera