måndag 14 juni 2010

Regn Måndag


Efter jobbet i morse hann jag hem och sov några timmar innan jag följde Anette och Tindra till stan en sväng vi gick faktisk och åt mjukglass, min första för i år!!! Men sen så hamnade vi som alltid på en skobutik. Jag skulle ingenting ha , men så prövade jag ett par svarta pumps. Då var det kört , det var som om skon var jutad bara för mina fötter och självklart så köpte jag dom!!! Anette köpte ett par så snygga röda träskor, precis som min granne har. Väl hemma gick jag och sov 2 timmar innan det var dags att hämta Tim från fritte. Alma och Ada har fått suttit i hundgården hela dagen. Dom andra har fått varit inne. Det funkar så himla bra med hundgården när det är fint väder, men när det regnar blåser och är kallt så kan vi inte ha alla ute för det ryms bara max 3 i hundkojan. Jag kan ju inte låta en / två stå ute i regnet. Så det måste vi göra någonting åt!!!! För jag vill kunna ha alla ute hela dagar om jag vill, det sparar så mycket städning för mig då!!! Sitter i sängen medans jag skriver och nu när jag tittar upp så ligger det 4 hundar utslagna i sängen. Men vad gör det, ska renbädda snart och då åker dom ut. Men ska nog mysa lite med dom stora ett tag först innan jag börjar renbädda. Kram och jag hoppas på soligt väder i morgon!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Måste vara underbart att ha hundgård.:) Fina bilder du tar!

    SvaraRadera
  2. Så gosigt med hundarna i sängen! Vi hade ju det tidigare men beslutade oss för att ändra på det. Så nu får dom inte komma i sängen, och då måste man stålsätta sig när dom kommer och tittar bedjande på en med hundögonen.
    Ibland ångrar jag mig för att i nästa stund tycka det är skönt. Det blir så sandigt och skräpigt och jag hatar smulor i sängen!

    Ha det gott!
    Kram Maggan

    SvaraRadera