fredag 18 juni 2010

Fredag

Nu är vår jaktmaskin utlånad

Tänk vad vackra Maskrosor är....tror jag ska börja odla såna!!!!

I går så hade vi vår gullprins här hela dagen...och gissa om jag fick njuta av han.




I dag vaknade jag vid åtta tiden när Alma började leva om i sin bur, så det var bara upp och ut med hundarna och sen utfodra och sen rastning innan det blev hundgården för alla utom Minja. Efter det var det städning på schema och sen hann jag sitta och dricka kaffe en lång stund innan Timpa vaknade och då var klockan tio och så länge har han aldrig sovit. Men skönt var det att få några timmar själv på morgonen!!! I dag har jag klippt gräset och röjt på gården och det har tagit många timmar , men nu är det färdigt!!! För i helgen verkar vi få regn.
Nu i kväll så kom ett par från Skellefteå Håkan och Maria-Therese och deras lapphund för att testa ha Diva några dagar. Dom var jätte trevliga och jag hoppas det kommer gå bra för dom. Men nog känns det tomt nu när hon har åkt , för nu är det ingen som springer efter mig inomhus. Nu sitter Linus och vill ha datorn så det är väl bäst att sluta så grabben får ha den en stund. Tjingeling.....

2 kommentarer:

  1. Trevlig helg, kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Även hos oss så röjjdes det i går på gården, och tur var väl det! För nu öser regnet ner :(
    Hoppas bara solen hittar tillbaka snabbt!!!

    SvaraRadera