söndag 7 februari 2010

Vackra Söndag

Diva och Ada och husse som inte kom med på bild.
Olga och Minja fick gå med mig till affären.

Start för drag....
In i dimman.



Hann bara sova några timmar innan jag steg upp....man kan bara inte missa det vackra vädret.
Johan tog Diva och Ada på en drag sväng med sparken det var första gången för han att dra med spark och det hade gått över förväntan. Jag tog dom andra två och gick på affären för att handla lite och när jag var framme så mötte jag upp johan där så han fick vara ute med jyckarna medans jag handlade. Vi hann bara hem så beslutade jag mig för att ta en sväng med skidorna på isen , så det vara bara att byta till pjäxorna och sela Ada och även Olga fick följa med.
Mycket fruset flödvatten var det på isen och medans vi åkte så kom det in en jätte dimma så man såg inte många meter framför. Men det var i alla fall en skön tur!
Hade vi inte haft hundarna ja då hade man aldrig kommit ut i samma utsträckning som man gör nu. Så man får vara tacksam över våra donnor!!!
Nu är jag tillbaka på mitt jobb i natt och jag inser när jag blir utlånad till det andra stället vad bra jag har det på mitt jobb och att jag uppskattar att ha arbetskamrater omkring mig hela tiden i stället för att jobba själv. Min mor och far har åkt till Söderhamn för att hjälpa min äldre bror Tomas som kommer att flytta upp till Piteå nu. Han kommer givetvis ta med sin hund Laika , hon har cancer men ändå pigg men vi får väl se hur länge hon orkar hon är över 10 år så det är ju ingen ide att operera hon. Men man får vara glad för den tiden hon kommer orka vara med. Tim han blev bjuden på bio i dag att se grodan och prinssesan men tackade nej han ville vara hemma i stället, snacka om hemma kille!!! Linus har varit hela dagen på vallsan med Kevin och johan hade glömt att han skulle hämta han tre utan han åkte vid kvart i fyra och gissa om det var en frusen trött kille som väntade. Vi är lata i dag så det blir frasses till middag. I dag när jag slutade jobba så gick jag förbi på mitt jobb och där stod Evelina och Sofi och bakade bullar för fullt, så i kväll så blir det nybakta bullar och kaffe.....mumma , det är riktigt juvligt att vara tillbaka!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar