onsdag 3 februari 2010

Onsdag

Min lilla sjukling, hittade kortet från hans Kalas i höstas.
Min lilla magra donna.




Som jag har längtat till johan ska komma hem från skellefteå......alltså för att kunna låna hans dator, för jag är fortfarande utan på dagarna:(
Nu har jag gjort bort två nätter och är ledig två innan jag går på tre nätter.I dag ringde dom från fritte och berättade att Tim hade så ont i magen och han var så hängig så det var bara att avbryta sömnen och fara och hämta lilleman. Han är mycket bättre i magen men blivit förkyld och väldig hostig , så det blir för han att vara hemma hela veckan ut.
I dag har jag tagit i tu med Olgas klor har bara klippt dom lite på varje klo och fila dom. Men dom är så långa så man måste nästan fara till någon vetrinär som får klippa ner dom! Sen så har jag vägt hon och när hon kom hit så låg hon på 28 kg och i dag så hamnade hon på 30 kg.
Men hon får ju mer foder än vad hon brukar äta , så antingen är det fodret eller valparna??!!!
Diva har varit jätte orolig hela dagen hon har vägrat äta och hon är ju en donna som skulle höva lägga på sig minst 2 kg till. Så i morgon får jag väl blanda ut hennes mat med något gott så hon får i sig lite i alla fall. Efter Tim hade somnat så fick Linus vara barnvakt till lillebror medans jag tog en lång promenad på isen med hundarna. Diva hon fick gå i koppel efter alla smitningar medans dom andra sprang lösa och busade förfullt. När vi skulle gå hem från kajen så kopplade jag även Minja medans Olga och Ada fick snällt gå fot brevid mig och dom var super duktiga båda två, än vi mötte en massa hundar så lämnade dom inte min sida. Nu sover alla i huset och jag är inte trött men jag är ju fortfarande i nattkarusellen så dom här två nätterna som jag är ledig så försöker jag inte vända på dygnet. Det gör jag efter mina tre nätter i stället!

Man ser vems hund Diva är för hon går ALDRIG och lägger sig förrän jag går i säng , så hon ligger här brevid mig på köksoffan medans dom andra tre har gått och lagt sig när husse gick i säng. I kväll så har jag hunnit prata med min underbara svägerska Kicki två gånger hon låg på sitt hotellrum sista gången. Hon fyller år i dag , men hon är ju borta på kurs så paketet får hon när vi ses sen. Nu ska jag faktisk försöka göra lite nytta här hemma. Hoppas ni alla får en bra natt och en undebar start på morgondagen. Kram på er ALLA...........:)

5 kommentarer:

  1. Man blir alltid lika glad av att hitta nånting på rean och då speciellt skor som är ganska dyra i vanliga fall.
    Jag köpte även de bruna på rean, så vi får se när jag ska ha dem, kanske på personalfesten nästa helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. passa vikten på strävhåret jag har fått jobba med våran som tusan hom vägde åxå runt 30 men nu ligger hon på 26 å orken är de jätte stor skillnad på men hon är ju ifs inte på smällen..

    ///Matte

    SvaraRadera
  3. Krya på er.
    Som ni säkert vet är vi också hängiga, men det är bara att kämpa på.
    Hoppas vi alla är friska snart så vi kan ses.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Ni har helt enkelt för lite datorer hemma=)
    Klart du ska ha en egen, så du kan uppdatera bloggen!!
    Vi har alla i hushållet här en var, förrutom lillan då=D
    Helt perfekt,pajjar en så står det flera å väntar=)
    Va fin Diva är, jag tycker så mycket om färgen hennes. Super fin!!

    SvaraRadera
  5. Låt mig gissa att du håller Diva lika kär som hon dig :o)

    Kram Maggan & Co

    SvaraRadera