torsdag 4 februari 2010

Tordag

Bästa att skriva lite medans man har tillgång till en dator fast enbart kvällstid:( helt klart så suger det att bara kunna blogga kvällstid och jag hoppas verkligen att få i gång datorn SNART!
Diva har ätit riktigt bra i dag och gjort matte riktigt stolt. Fast hon känns som hon kan inte riktigt slappna av utan att hon har sina nerver på utsidan fast hon har alltid varit väldigt nervös av sig sen hon kom till oss och aldrig riktigt hittat sin plats hos oss. Ser man på Olga som kom till oss för ett tag sedan är så stabil och cool lugn och man kan inte låta bli att bli så förtjust i denna stiliga dam. Men Diva är helt klart bara mattes tjej och hon tar första pris i att gossa. Men tydligen har svärfar lovat ta Diva ett tag om Olga ska valpa för hon kommer nog tycka det blir mest jobbigast av tikarna. Minja hon är ju våran första hund och hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta men hon är barnens hund. Ada vår stora tuffing och super duktig på att lyda och älskar att träna och aldrig skäller när det kommer någon men bara husses tjej. Fick frågan av en vän, om jag var tvungen att välja att ha kvar bara en av våra hundar vilken jag skulle välja då??? För mig var den frågan ganska enkelt helt klart Ada för hela hennes personlighet som man kan inte låta bli att älska. Men nu behöver jag inte välja utan jag har 4 undebara brudar med fyra unika personligheter och jag bara älskar det....!!!!!
I morgon börjar min jobbar helg.......men jag blir utlånad 2 nätter till ett annat ställe där dom har svårt att få vikarier till, så dom har tagit in en vikarier för mig på mitt jobb i stället.
Nu ska jag ta och packa kläder till Linus för han ska följa med johan till skellefteå i morgon för att sova hos farmor och farfar och dom åker 05.45 här i från och då lär lilleman vakna så det lär bli en tidig morgon här...puhhh!!! Så det är bästa att få allt gjort så jag kan få komma i säng sen.
Må bäst så ses vi i morgon kväll;)

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att Diva har så svårt att slappna av=(
    Så var det ju med Snobben åxå från början, men med tiden så blev det bra och han blev lika lugn och trygg som dom andra!
    Tänkte tanken själv på vilken av hundarna man skulle behålla om man bara kunde ha en, då jag läste ditt inlägg.
    Gussis så svårt!
    Man vill inte skiljas från någon ju, dessutom så tro jag svaret skulle bli olika beoende på vem i familjen man frågade!
    För alla har ju sin voffsa som står en närmast!
    Hoppas dagen har varit bra!!

    SvaraRadera