lördag 13 februari 2010

Fin Lördag


Morbror Tim berättar för dennis om sitt nya spel.

Morbror Linus och Dennis redo för att gå ut.



Maya med Dennis

Dennis är på mormors jobb och charmar ALLA


Tiden bara flyger fram när man har så mycket att göra och nu först så kan jag sätta mig ned och njuta av en kopp kaffe medan jag skriver...Lovley!!!!
Jag vaknade att jag knappt kunde röra mig jag hade ont över allt inte så konstigt kanske.....för halv fyra vaknade Dennis så jag steg upp och gjorde lite välling och sen la jag mig med han i sin resesäng, självklart så tänkte jag bara ligga med han till han somnade in. Men tyvärr så somnade jag in själv oxå så jag och Dennis låg tillsammans i han lilla säng i 4 timmar....men det får jag skylla mig själv för. Så hela dagen har det känns som att jag är några cm kortare än vanligt! Johan och Jonas har varit ute och åkt skidor med hundarna på isen , den här gången så tog jonas två hundar och johan åkte bara efter Diva . Men hon har ätit väldigt dåligt i flera dagar , så i dag så mitt under turen slutade hon dra och orkade ingenting och det är kanske inte så konstigt. Nu måste vi få upp hullet på henne medans dom andra tre måste bantas några kilo.

Medan dom var borta tog jag grabbarna och gick till brorsan och fröydis dom bjöd på gilllkorv och hamburgare vid deras eldstad ute och det var super trevligt att gå bort så där och äta lunch ute i det fria. Sen i kväll så gick jag och Dennis till mitt jobb och hälsade på det blev uppskattat av både brukarna och mina arbetskamrater. I kväll så har vi egentligen personalfest men vi är några som är inte med....typ dom som jobbar och mormor Åsa men det kommer fler fester men just nu njuter jag i fullo av vårat underbara barnbarn. Nu blir det se lite OS och sen i säng för i morgon väntar nya äventyr med vår Dennis. Tjingeling!!!!!

4 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha haft det trevligt, visst var det underbart väder .
    Själv var jag också ute och njöt i solen.
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!
    Visst är det så att man bara njuter nu när vi har dom härliga vårvinterdagarna framför oss.

    Kanske vi ses på grans i maj. Jag tänkte nämligen ställa Figo där. Nu ska jag först på en inofficiell i Kalix med två kompisar. Får väl se hur det går (vi är INTE några luttrade ringmänniskor... tacka vet jag skogen)

    Kram och hoppas du snart växer ut dom ihoptryckta centimetrarna igen ;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas det ordnar upp sig med Diva och hon börjar äta igen. Hade ju varit toppen att få låna henne på draget! Perfekt också att de verkar vara ungefär lika stora hon och Swix. Ha det så bra!!

    SvaraRadera
  4. Visst är han underbar och lätt att ha vårt barnbarn. Hoppas ni hade det trevligt på badet. Ge honom en puss från mormor.

    SvaraRadera