söndag 21 februari 2010

Kallt = inne akviteter

Konni
Här apporterar hon en räv



Konni apporterar mård tror jag.



Han hunden som konni är parad med (han är från tyskland med höga meriter)

Nån av valparna ...men visst är dom söta????



Trevlig lördag hade vi alla fall här , sagt som gjort så for jag och Anettte till stan först för att shoppa och avsluta på Nodo med lunch och vin , Vi hade det så trevligt att vi missade bussen vi skulle åka hem med utan i stället beställde vi in mera vin! Johan och Johan tog Tim och Tindra på Nimbys värld under dagen och där hade nimby bjudit alla barnen på en riktig show som blev uppskattad av alla barnen som var där. Efter middagen så hade johan fixat barnvakt till Tim så vi kunde ta Linus på bio och se Avantar på 3d. Både Linus och johan var lyriska att filmen var så otroligt bra och dom vill nästan gå och se den igen snart. För min del så hade jag lätt kunnat stanna hemma och se Anders Landin hundfilmerna...det hade gett mig mera. Häftigt var det i alla fall att se i 3d men inte mycket mera än så....

Jag har ju sagt att mina brudar har vuxit upp och några rackartyg har dom inte gjort på länge....skulle inte ha sagt så!!! Utan när vi kom hem efter bion i går så möttes vi av dun i hela huset dom hade bitit sönder johans duntäcke så det låg som en vit hinna över hela golvet:(
Så det var bara att börja städa och samtidigt lägga en trött Tim som höll på att somna när han var hos mormor och morfar. Men efter vi städat och tim somnat in och hundrana var rastade på kajen gick vi över till grannarna för att se lite OS.


Nu är det beställt en valp efter Konni och givetvis så kommer valpen flytta in hos oss men det blir inte föränn till påsk. Så vi kommer uppfostra valpen med inspiration från Anders Landin filmen så tränar jag min valp.
Meningen var ju att dom skulle ta en valp efter Olga . Dom hade även funderingar att sätta valpar i henne vid nästa löp, men hon blir ju sju år nästa månad. Vetrinären rekommenderar att man ska helst ta tikens första kull innan dom fyller 5 år och han sa ju äldre dom blir kan ju förlossningen bli väldigt svår för tiken , han sa även att han tyckte man inte skulle para tiken om hon var mer än åtta år. Så Jonas och Niklas gjorde ett klokt beslut att avstå parning. Dom ville inte utsätta Olga för några risker.
Nu när helgen bara har bjudit på enorm kyla så hade det bara varit inne akviteter här för både barnen och hundarna. Johan har trotsat kylan och tagit en långpromenad på isen bort till Granholmen och till hans stora glädje har Diva fungerat kanon på långa inkallningar Men jag är i alla fall glad att slippa snöoväder som dom har söder ut, har heldre iskallt än att det vräker ner snö. Nu ska jag ta och dammsuga för tredje gången för det kommer fram dun hela tiden här så fort man rör sig , så det blir nog dammsugning här hela dagen och kvällen kan jag tro. Ha en skön söndag i kylan..........

3 kommentarer:

  1. Så söta små vorstehvalpar!!!
    Jag förstår känslan när man kommer hem och saker och ting inte ser ut som är man lämnade huset. Vi har provat detta otaliga gånger, men någon gång måste man ju lära sig. Bosco var hemsk när han var unghund, han bet sönder både kläder, skor och möbler. Nu mer är våra dogz förpassade till burarna inne eller hundgården ute. Figo är väl lugnare men jag kör enligt principen båda eller ingen lös i huset.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så söta valpar =D
    Va kul med en liten valp i huset, jag var och hälsade på några valpar i fredags! Guud så söta dom var, man blir ju alldeles valp sjuk då man ser dom=)
    Vilket roligt spratt dom spelade er då ni var borta=)

    SvaraRadera
  3. Brorsan hade nog tråkigt i morse då vi andra tog sovmorgon, lite smått och gott var trasigt.
    Så jag fick också plocka fram dammsugarn.
    Tur dom finns.
    Ha det så gott ! / Åsa

    SvaraRadera