tisdag 16 februari 2010

Motions Tisdag.

Tog inga bilder i dag men jag hittade så fina bilder på Ada från hundträningen som är varje tordag på grans.





Har satt i system att varje dag jag både lämnar och hämtar Tim från skolan så får Diva och Minja dra oss på sparken brukar ta en extra sväng med dom efter jag lämnat han på skolan och gjorde även det i dag , när vi precis anlände hem på gården så kom min bror Tomas körande.
Han kom in på en kopp kaffe och vi surrade ett tag innan han begav sig hem till våra föräldrar där han kommer flytta in hos nu och ett tag framöver.
Efter det så var det bara att ta på Ada selen och koppla Olga och he sig ner till älven för en lång drag tur. Ada drog på bra i dag men i slutet började krafterna att avta för henne , men hon är en ganska lat hund. Går hon i par med någon så låter hon gärna den andra jobba mera. Så hon får helst gå själv för då Måste hon jobba. Olga hon springer lös brevid i väldig fart och hon har börjat slimat till kroppen lite . Men för en vecka sedan vägde hon lite mer än 31 kg och nu är hon nere på 28.5 kg så det börjar ta sig för henne! Men båda hundarna var riktigt trötta av turen så dom låg och sov ett par timmar efter vi kom hem.
Sen blev det Lunch för mig och efter det så var det bara att sela på Diva och Minja för att tikarna fick dra mig till skolan för att hämta lilleman.
I kväll har jag även hunnit med en timmes promenad på isen med hundarna , så sista rastningen
innan det är dags för sängen det får då absolut johan sköta.

Nu blir det att titta på OS för hela slanten .

3 kommentarer:

  1. Har ni åxå en lat/bekväm voffssa??
    Våran Emlis snålåker gärna på dom andra=)
    Visst är det härligt att vara på älven då det är bra väder, man vill knappt gå in!!

    SvaraRadera
  2. Då syns vi på torsdag, kul att ni kommer och tränar med oss! :-)

    SvaraRadera
  3. Så fin hon är Ada :)

    OM jag såg Björn Ferrys otroliga lopp! Jag åkte med jag också. Kom nämligen på mig själv med att sitta och gunga i soffan till varje stavtag samt hålla andan när det var skytte :)

    Snacka om att vi kommer att bli vältränade detta OS ;)

    Kram Maggan

    Ps. Vad tusan, ska det bli kallt nu igen. Jag måste ju åka lite mer skidor så jag tränar upp mig inför "valpträffen"

    SvaraRadera