onsdag 10 februari 2010

Onsdag!!!!!!!


Bruden som älskar att apportera .


Diva hämtar inte fågeln men tog den från handen i alla fall.

Ada är oxå super duktig hämtar den gör hon!




Jag var riktigt förväntansfull över ultraljudet i dag , vi vara där i god tid och när vi kom in på kliniken så var det massor med hundar som skällde i kapp med varandra, men cool lugna olga visade inget intresse för någon av djuren utan hon satt sig ner lika obrydd om sin omgivning som tjuren ferdinand!! Nu till det nedslående resultatet........TOMT!!!!!!!!!!! inte en lite skrynklig rackare ens. sånt är livet.
passade på att väga henne när jag var där, hela 31 kg stog det på vågen så nu har hon fått ta det lugnt så det räcker för i år!! NU KÖR VI!!

Vi plockade fram en fågel ur frysen för att se hur olga fungerade på att apportera vilt som ej var nyskjutet. wrooom lät det när hon fick apportera den full fart och ville bara hämta om och om igen. hon satt länge efteråt redo att hämta mer. KUL att se hur mycket hon tycker om att jobba!!
Testade även att Olga fick dra spark i dag med Minja, men det var ingen höjdare hon glassade bara på brevid och minja fick dra det tygsta lasset. Men det blir sparkturer varje dag nu med denna donna för hennes vikt måste vi bara få ned och ett bättre flås på henne måste vi oxå få.
För i maj så är det två utställningar som både hon och Ada kommer bli anmälda till. Så då vill man inte komma med två hundar som inte är i form.
Har hunnit vara ute två turer med Diva och Ada med spark och jag kan lova att det går undan det är inte många sparktag jag måste ta på hela turen så någon vidare motion får inte jag!
Sen så har vi oxå hunnit med nästan en timmes promenad på isen . Känner mig så där i kroppen så det gäller att ta det lugnt fortfarande , så jag skippade skidorna i dag.
Vår snälla granne Niklas har till Linus stora glädje skottat en backe i dag så nu kan han trixa med sina skidor eller med bobben....Tusen TACK!!!!!!
Stoppar in några bilder som jag tog när vi tränade apport inne tyvärr är dom inte så bra bilderna men dom duger. Men en nykamera måste snart inhandlas här i detta hus.

Men nu ska jag ta hand om disken...jippi:( Må bäst!!!!!

5 kommentarer:

  1. Ja det var kallt ute i dag, men underbart ändå.För jag har lyckats in att jobba varje dag solen har tittat fram förrutom i dag =)
    Så jag är hur nöjd som helst över hur vädret har varit =)
    Va kul att se apport bilder, dom är duktiga!
    Va synd att det inte var några valpar=(

    SvaraRadera
  2. Ang bantningen, meddelandet smet innan jag hade skrivit klart!
    Vi bytte foder, vi hade tidigare ett högenergifoder och bytte foder till hon, samt att vi drog ned lite på mängden=)
    Sen så massor med motion!! Mer behövdes inte, och himla vilken fart hon fick då hon hade tappat några kilon=)

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att det var tomt. Bättre lycka nästa gång? Sköt om er.

    SvaraRadera
  4. Fina apportbilder!
    Såå synd att Olga gått tom, måste kännas snopet när man är så förväntansfull.

    Vilken utställning ska ni ställa på? Är det i mitten av maj, den som vorstehklubben och fågelhundsklubben brukar samorganisera? Jag tänkte nog ställa min "pockethund" Figo där. Jag skriver pockethund för förra året tyckte domaren som dömde då att han var allt ifrån för kort i kroppen till för bred skalle. Han sa att Figo var fyrkantig. Den enda positiva kritik vi fick var att han har bra djup på bröstkorgen och ett utmärkt temperament. Vi åkte ut med en slät 2:a!

    Själv tycker jag ju att Figo är snyggaste settern! och han fick ju dessutom bra kritik på de bästa egenskaperna som en jakthund ska ha: bröstkorg som rymmer hårt arbetande lungor och ett bra psyke :)

    Nej, jag måste bara prova ställa om honom. Inte kan jag nöja mig med en ynka 2:a i protokollet ;)

    Ha det bra!
    Kram /Maggan

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad trist för Er, jag förstår att ni blev besvikna. Bättre lycka en annan gång!
    Var rädd om er allihop. Kram Kicki

    SvaraRadera