tisdag 2 februari 2010

Grattis Pappa och Älskling




Efter jobbet när jag gick hem så skottade jag gården, nu har jag bestämt att i dag så ska jag gå ut var tredje timme och dra av gården. För det ska tydligen snöa hela dagen låång!
Efter skottningen så bestämde jag att inte rasta tikarna på kajen utan det blev att bara gå runt kvarteret och då tar jag bara två åt gången för att ha alla fyra och ett gäng bajspåsar att hålla rätt på gör jag inte.Men dom blev nöjda av den lilla promenaden för pointrarnas del så håller dom sig gärna innne när det snöar så kraftigt då räker det nästan att bara släppa ut dom på gården. I dag så fyller johan år så det blir tårta senare måste hinna handla efter jag sovit. I går så kom det ett kort med posten och det var från min morbror Bo i stockholm som skickade ett recept kort på Guldvaskarpanna (renskav) till johan som han kunde göra på sin födelsedag.
Vi vart ganska ställda att han kan hans födelsedag men j var jätte glad så han sa att han kommer ringa och tacka han i dag. Det är såna småsaker som kan förgylla ens tillvaro.
Är så trött så det är väl bäst att sluta skriva och gå och lägga sig så jag årkar upp om några timmar och skotta gården. Mys på i snöstormen...kram,Kram från mig.....

7 kommentarer:

  1. Ja, nu kan det sluta snöa. Visst har vi tillräckligt för att det ska räcka för skidåkning nu.
    Figos uppfödare lämnade en kommentar på min blogg om detta med att Olga måste valpa före 7 års ålder för att valparna ska få registreras i SKK. Det stämmer tydligen inte. Man får registrera dom bara man har ett friskhetsintyg från veterinär, bra va!?! Men nu ska hon ju valpa tidigare så det ska nog inte bli något problem :o)

    Kram & Sov Gott!

    SvaraRadera
  2. Hoppas födelsedagen blir bra.

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen!!
    Hoppas ni får en bra dag, trots all snö som faller ner!!

    SvaraRadera
  4. Grattis lillebror önskar Kicki!

    SvaraRadera
  5. Grattis min son
    Puss och kram från mamma

    SvaraRadera
  6. grattis från snöiga ursviken också.
    Kram på er alla / åsa

    SvaraRadera