torsdag 19 november 2009

Torsdag

Vi hade bokat för en vecka sedan att få ta influensasprutan i dag på pojkarna, men när vi kom dit så var vaccinet redan slut:( Tim blev så upprörd och han grät hela tiden och sa att nu kommer jag dö när jag inte fått ta sprutan , stackarn!!.... försökte förklara att han kommer inte dö och att det kommer mer vaccin snart och då kommer han få ta det...men det är ju inte så lätt för en sexåring att förstå. Tycker att dom borde ha inne vaccinet när man har bokat på webben och fått ett bokningsnr, men dom har ju dropp in 14.00- 16.00 och då tog väl vaccinet slut då:/
Det borde vara tvärt om först för oss som bokat och sen dropp in , så jag kommer inte boka igen utan det blir då dropp in för grabbarna. När jag är ute med tikarna har jag numera alltid en som får gå lös, i går så var det Minjas dag och i dag Adas. Diva har jag bara haft lös när det är hon och jag , men hon är super duktig och lyssnar så där, måste jobba mer på det. Helt klart är det Ada som toppar listan att lyssna på mig och det är ett rent nöje att ha hon lös. Minja lyssnar bra men hon vill gärna komma undan med mycket men försöker hålla hon ganska kort. Men tycker att jag få en bättre kontakt med dom när dom är lös än att ha dom i koppel eller man blir friare helt enkelt. Jag vill inte ha en hund som alltid måste ha koppel utan vill kunna ge hunden frihet om den såklart lyssnar på en och det är ju bara ett MÅSTE annars blir det en katastrof! När jag var liten så hade vi många finskstövare och självklart så kunnde dom aldrig vara lösa , fick dom en chans så smet dom så det var koppel tvång alltid. Så vill inte jag ha det utan då tycker jag att det är lika bra att inte ha hund enligt min åsikt.Jag tränar mycket vardagslynad med hundarna och det är super kul och jag tror även dom tycker desamma. Sen blir det en hel del apport träning och drag på det.Har alltid haft ett brinnande intresse för hundar , kim hette den sista stövaren vi hade, en super go glad kille som jag tog hand om. Pappa var bara intresserad av att jaga med han och sket helt enkelt i träning eller köpa saker till han. Så alla mina pengar som jag hade när jag gick högstadiet gick till saker till han typ en dragsele ,täcke,springer till cykeln, blinkandhalsband för mörka tider och alla hundben och vitaminer ,avmaskning och allt vad en hund behöver. Ingen i familjen tog han på promenader utan han fick sitta på en lina bara eller sitta fast inne. Men som sagt så var han min i mina ögon så jag gjorde allt för denna go kille , var ute mycket och motinerade han och många långa promenader varje dag fick han av mig. När pappa hade varit och jagat med han här i krokarna så fick han aldrig tag på han utan han kom alltid på natten hem själv och varje gång så kom han bakom mitt fönster, inte ytterdörren eller vid mina föräldrars fönster utan han hoppade upp med tassarna mot bläcket och voffade så jag vaknade , nog om det nu för jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om denna härliga hund! I morgon ska jag förhoppningsvis få ta bort stygnen efter operationen, kommer bli skönt för det sliter ganska mycket i dom när jag skrattar och även pratar. Gonatt på er alla änglar!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar