söndag 29 november 2009

Adventstomten


Ada och Diva

Minja trött efter ett jaktpass






Vaknade 05.59 att Tim kom och berättade att Adventstomten hade kommit med paket till han och Linus. Men han vågade inte öppna utan han ville att jag skulle stiga upp och snäll som man är så steg jag upp ett tag och tittade på när han lyrisk öppnade sitt paket som låg under julgranen. Här i huset så stoppar jag alltid upp julgranen innan första advent för att adventstomten kommer ju med ett paket och lägger under granen varje gång det är advent. Tycker det är mer smidigt att ha adventstomten i stället för att ha en kalender med julklappar för varje dag eller så är jag bara otroligt lat av mig! Johan och Leif har hunnit ut med alla tikarna på ett jaktpass och givetvis så var det dött i skogen inte en fågel i sikte:( Men dom fick i allafall motion och var lugna resten av dagen. Annars har vi bara tagit det cool lungt i dag , fast i kväll så har vi varit hos Leif och Catarina och där drack vi glögg och åt massor med pepparkakor,riktigt muma var det! Hoppas ni alla har haft en fin första advent alla där ute....för det har vi haft!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar