måndag 2 november 2009

Tim 6 år

Trött Linus som önskade att det vore Lov igen
Tim öppnar paketet han fick av Lars och Fröydis

Linus hade tejpat rejält paketet han gav till brorsan .


Min fina bror Lars

Mor och son , usch vad blek jag är!

Linus hade sytt en kudde till lillebror i dag på syslöjden , så självklart ville ju Tim ligga med den
i natt.

Diva följer matte var än jag går i huset , så hon är alltid med när jag lägger Timpa.

Sugna tjejer på att få komma ut och jobba lite!



Det känns i kroppen att man lever i dag vilken träningsvärk jag har! Kanske inte så konstigt efter alla lekar som jag del tog i och en av lekarna var jag mest på golvet och krälade.
I kväll så har tjocka släkten varit här och gratta vår Timpa och han har njutit i fulla drag att få öppna så många paket. Barnen har lekt, dom var inte så sugna på att fika som vi vuxna var.
När alla hade farit så fick Tim gå i säng och jag hade ju lovat att ligga med han ett tag men jag han somna in såklart , det var tur att Linus kom och väckte mig annars hade jag väl sovit till i morgon! Så det var bara stiga upp och sätta på tikarna selarna och ut och dra med dom för dom har nästan klättrat på väggarna i kväll. Det blev en timme vi var ute , så nu har dom fått blåsa av sig lite energi . Ada blev knäckt men Diva var lika spralig när vi kom in så hon skulle lätt kunna dra en timme till men matte var också lika trött som Ada så en längre tur tar vi i morgon.

För 6 år sedan var jag också lika trött och hade ont i hela kroppen men av en helt annan orsak.
05.30 började värkarna hemma lite:)
06.15 ringde förlossningen och dom ville att vi skulle komma på en gång 3 min mellan värkarna.
06.55 inskriven på förlossningen i skellefteå
07.10 vattnet gick
07.15 krystvärkarna kom
07.28 Kom vår älskade son Tim ut:)
Barnmorskan sa till mig sen att hon tyckte att jag var gjord för att födda barn!Undra vad hon grundade det på?...om det var att det gick så fort eller att jag varken fick bristningar eller blev klippt, tyckte det var ett konstigt uttalande från henne!!!
Men det är det är i allafall det häftigaste i Livet jag har gjort , ont gör det som tusan men värt varenda minut!!! Natti natt på er alla blogg vänner sov gott:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar