tisdag 17 november 2009

Ett gott skratt förlänger livet....

Tim skjuter, ser lite omvänt , men han är ju vänsterhänt.
Tim har blå tröja nr 33


Brudarna är lessna dom vill inte dra i sand & lera utan dom vill ha snö.



Såå trötta vi var i morse, ingen av grabbarna ville stiga upp och måste erkänna själv att det lockade gode mycket att fortsätta sova.....men det var bara att ta sig i kragen och få fart på skeppet innan skolan började. Efter jag lämnat Tim på skolan tog jag en kortare promenad med jyckarna kände att orken fanns inte där för någon långsväng. När Tim är på skolan brukar jag alltid städa och tvätta eller rensa i något skåp, men inte i dag utan för första gången så unnade jag mig några timmar sömn och det gjorde susen kan jag säga!! Efter det så blev det en låångsväng med tikarna. I dag har Tim haft Handbolls match mot Lillpite , nu har ju tim bara tränat en gång med sitt lag och han kan väldigt lite om hur man spelar men roligt tycker han att det är i allafall. Så mycket roligt har jag inte haft på ett långt tag , vilken spexare jag har till son! Alla spelarna fick spela mycket och dom böt ofta, men en gång så stoppade tränaren in Tim och sebbe samtidigt med 2 tjejer tror jag det var, självklart blev det inte så mycket spel då för dom har inte riktigt hajat att man måste studsa bollen man kan inte bara gå med den och skjuta men det kommer nog med tiden det! Fick så fina kommentare från andra åskådare som kom fram och sa att Tim var kvällens behållning att se, en sådan äkta glädje det var vad idrotten ska handla om tyckte någon. själva satt vi och skrattade och njöt i fulla drag av showen som Timpa bjussade på!!!!!!! I kväll så har Ada klättrat på väggarna och Diva bara springer efter mig hela tiden , så det var bara på med selarna för dom brudarna och ut och dra och det blev inte riktigt en timme så några jätte trötta brudar blev det inte men smutsiga brudar blev det i allafall;)
Nu får det snart komma snö för är jätte sugen att få börja åka skidor med brudarna snart.
En annan glad nyhet som kom med posten i dag var ett skriftligt omdöme om hur det går för Linus i alla hans ämnen och man kan inte bli mer än stolt för det hur bra som helst för min stor grabb:) Kramar till er alla där ute:)

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag trillar av stolen, menar du att du såg mitt namn på listan??? Får jag verkligen oxå arbetskläder!?

    Hi hi är det så så ska jag självklart dit och handla!
    Kram Terese

    SvaraRadera
  2. Vilka fina pojkar! Vad roligt för LInus! Hälsa han och gratulera till omdömet - bra jobbat Linus. Sen hade jag gärna sett på matchen....
    Kram från Kicki till er alla.

    SvaraRadera