onsdag 11 november 2009

Onsdag


Johan har fått Vinterskor av pappa , han har provat dom i skogen och dom är tydligen jätte varma och inge blöt vart han heller. Så dom funkar men snygga är dom då inte!!!!



Mycket sömn har man inte fått i dag , efter jag kom hem från jobbet så åt jag frukost och sen blev det sängen förstås. Somnade ganska fort men vid tio tiden började diva tok skälla och det visade vara Linus som kom hem och skrek -MAMMA var är min låneböcker , så det var bara upp och hjälpa leta dom .Som tur var hittade vi dom ganska snabbt och jag kunde åter lägga mig ner och somna om , men 2 timmar senare vaknade jag igen att Diva började tok skälla och det visade var Linus som kom hem från skolan med ett gäng kompisar så där slutade min sömn för denna dag:( I dag höll vi på att anmäla Ada och Olga till en utställning för samtliga brittiska och kontinentala fågelhundar som är i kiruna nästa helg men Johan backade ut för jag jobbar ju och han var inte så sugen att åka själv dit. Attans att jag jobbar för jag är så sugen att få springa i ringen snart och visa upp våra vackra pointertikar. Vi hade tänk ställa svågers vorsteh Pimen`s Olga , dom ska para hon så fort hon kommer i löpen med en Dansk vorsteh som är elithund.

Dom köpte hon av Pimen´s Kennel (som även föder upp pointrar) som tränade hon till en färdig fågelhund , när jag fick höra vad dom fick punga ut med när dom köpte hon höll jag på att trilla av stolen. Men tydligen så kostar det så mycket!!! Men det är bara att surfa vidare och försöka hitta nya utställningar för sugen är jag som tusan. En glad nyhet att vår Lilla Dennis har börjat krypa , men till helgen kommer alla här förutom jag att åka och träffa lilleman:) I morgon gäller det för mig är ganska orolig hur oprationen kommer gå och hur jag kommer må efter åt men det är bara att bita i hop för snart är allt över!!! Nu ska jag ut och gå med min vännina , so long....

1 kommentar:

  1. Lycka till im.Åsa, det ska gå bra ska du se! kramar grannen.

    SvaraRadera