onsdag 13 maj 2009

Tränat, Tränat

Då har redan den här dagen gått , har hunnit med att träna tikarna 2 gånger i dag. När jag började träna Diva för ringen så var hon väldigt skeptisk för alla momenten, men denna donna har vuxit för varje träning vi har haft. Hon springer och står finast av alla tre nu. Minja är den av hundarna som tycker minst om att springa , men när man ställer upp henne är hon så otroligt vacker där hon står.
I morgon kommer det att bli en riktigt hektisk dag för oss , kommer stiga upp 05.15 för att hinna ge hundarna mat och sen får Johan åka och rasta dom innan han åker till jobbet i Luleå. Själv jobbar jag extra i morgon och börjar 06.45 och så ska jag hinna lämna Tim på dagis innan jag börjar , så det kommer bli en stressigt morgon om jag känner mig själv rätt!!
Efter jobbet har jag och Johan ett möte i stan , så min snälla mor ska ta pojkarna och någon nöd på dom kommer det inte gå eftersom båda grabbarna har beställt småplättar till middag. Sen på kvällen tar Johan båda pojkarna och åker på crossbanan. Jag har suttit i förskolerådet i 3 år och i morgon kväll så har jag mitt sista möte , det känns skönt att det blir mitt sista uppdrag.
Så våra vackra pointer tikar kommer få klara sig själva en stor del av dagen och kvällen:(
Måste bara berätta en sak som hände mig i dag, när jag på väg hem efter en promenad med hundarna på em genade jag genom en äng utmed kullen dagiset.
Då kom en kvinna på cykel och hon stannade och började ropa , jag hörde inte vad hon sa så jag gick närmare och då frågade hon om det var Meliss. Ja svarade jag men vem sjutton är kvinnan tänkte jag för mig själv.
Efter ett tag kännde jag igen hon det var ju veterinären vi hade i fredag när vi var där för deras öron skull. Vi stog och pratade ett tag innan hon cyklade vidare.
Vilken veterinär skulle göra som hon gjorde!!!!

Puss och Gonatt på er alla bloggvänner.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar