torsdag 15 april 2010

Torsdag


Känns skönt att vara tillbaka vid datorn igen! Gårdagen utbildning med jobbet var hur bra som helst....men det klart bästa var när det kom 3 fritidspedagoger från Ursvikenskolan och spelade ett rollspel om en kille Tobias som hade 3 olika assistenter. Dom var så sjukt bra och jag har nog aldrig skrattat så mycket , det var många där som ville nästan ta och "flytta till Ursviken" efter dom godbitarna;) Efter utbilningen så fick vi som ville bada göra det. Vi hade som förra året en tävling vem som kan åka piteälven snabbast och jag vann inte i år heller...men jag kommer igen nästa år. Sen efter badet var det trerätters middag med underhållning. Sammanfattning var det en super bra dag och kväll. Nu är Johan och Jonas ute med alla hundarna och tränar lite jakt dressyr , dom kommer träna tillsammans 2 gånger i veckan. Men johan får sen göra ett inlägg själv och berätta hur det går. Jag tog alla brudarna ner på kajen i dag men jag vågade inte släppa Diva. Nu har ju fåglarna hittat öppetvatten uti bron än det är lång från kajen dit. Men Diva hör och ser hur fåglarna landar där och jag är livrädd om hon skulle springa dit. För isen är väldig svag där och Diva skulle då hamna i vattnet och jag skulle aldrig ha en chans att rädda hon då.

Men dom andra fick springa av sig nere på kajen.....känns lite tråkigt att det tinar så fort för jag skulle vilja åka skidor än mer. För jag åker häldre mycket skidor med tikarna än att cykla med dom. Men det är bara att gilla läget nu och inse att cykelsäsongen är HÄR NU!!!!!

4 kommentarer:

  1. Får tänka positivt att efter våren och allt töandet kommer sommaren och vi får hoppas på värme. Men det verkar osäkert nu med Island och allt. Ha det bra.//Camilla

    SvaraRadera
  2. Äntligen är snön på väg att försvinna!
    kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Ha en bra fredag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Nu kommer ju bästa säsongen SOMMAREN :D
    Lovisa Ö

    SvaraRadera