torsdag 8 april 2010

Soliga Torsdag!!!!

Linus kompis Daniel har kommit hem från London och givetvis ville han träffa Alma.
Han hade köpt så en tröja och penna till Linus!!!!

Min fina vän Anette


I natt så har jag varit vaken med Alma nästan en timme. Vart pigg och jag till och med funderade på att sätta på kaffe då. Men det känndes lite överkurs att börja brygga kaffe vid fyra på morgonen. Utan sommnade om i stället. I dag har Tim haft sin kompis Tim här hela dagen .
Vid lunch så hade dom större hundarna så mycket spring i bena och dom verkade så sugna på lite motion. Men lillan var inne i en sov period då. Tur så dök mina föräldrar upp och dom kunde vara både barn och valp vakt medans jag gick ner på isen med tikarna. Nu börjar det synas på isen att det tinar en hel del, mycket flödvatten är det. Men ett tag till kan vi gå och det känns skönt. I dag smet Diva och Minja när vi kom tillbaka från promenade på isen . Jag stod på kajen och körde lite apport på Olga och hips vips var dom borta...allt gick på nån minut och jag hann aldrig se vilket håll dom sprang åt heller. Jag ropade och vislade men ingenting hände...tillslut vart jag så less och tog Olga och Ada och gick hem. Men han inte långt innan jag fick syn på odågorna , dom var på en gård som har fri gående höns. Nu var hönsen i ett uthus men utanför så var det typ en götselhög och givetvis så hade dom rullat och rullat sig i det. Så det var raka vägen hem till duschen för dom två. Min mor hade gräddat plättar till pojkarna medans jag var borta och pappa hade tagit ut Alma. Nu efter jag lagt lilleman så börjar Öl tordag hos min vännina Anette!!!!

Hoppas ni har njutit av det vackra vädret som vi har haft i dag. Kram på er!!!!

8 kommentarer:

  1. Har du redan tullat på ölen. (läs ditt sista stycke en gång till..."ler". Jag tyckte synd om dig gällande gödselstacken...Kram och skål! Kicki

    SvaraRadera
  2. Tur att det finns vatten;) Ha det så trevligt. k

    SvaraRadera
  3. Skulle jag va med, blev det med ett glas vin !
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Låter mycket trevligt hälsa Annet :) från mej Lovisa

    SvaraRadera
  5. Det blir att fixa en barnsits så vi slipper byta mellan cyklarna sen. Praktiskt.

    SvaraRadera
  6. Så skönt att tjejerna kom tillrätta... men jag anar att matte inte var lika glad som "skitbrudarna"

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  7. Usch för gödselstacken :( Inte kul, tur det finns dusch!
    Ja vädret har varit underbart, det ser lovande ut för resten av veckan åxå:)
    Hur gick koppel träningen på den lilla söta??

    SvaraRadera
  8. Hej på andra sidan gatan!Guud så sööt nykomling ni har,hoppas vi får hälsa snart?
    Kanske ni måste bygga ut huset nu med alla hundar och barn och barnbarn....ha..ha..??
    Ha en skön Fredag och mys kvällen kramar från moi tvärs över.

    SvaraRadera