tisdag 13 april 2010

Tisdag


Nu tinar det förfullt ute och alla skit kommer ju fram på bakgården. Så dagen har jag tillbringat att plocka skit och jag är lång i från färdig. Men det är ju fortfarande mycket snö kvar , så man får plocka varje dag det tinar fram mer skit:)!!!!!! I dag har jag säkert dammsugit 20 gånger totalt , lite less är man men försöker hålla humöret uppe. I morgon ska jag med jobbet på utbildningsdag på havsbadet och på kvällen efter middag så är det en krogshow som heter Turn back time - back to the 80´s. Vilket vardagsLYX att få en hela dag och Kväll för mig själv utan barn och hundar. Lillan kommer få vara hos Svärfar hela dagen och dom större brudarna kommer få vara hemma själva. Men Jonas skulle titta förbi vid lunch och rasta dom. Sen klarar dom sig till Linus slutar plugget. Har faktisk cyklat med diva i dag men hon dra fruktansvärt mycket så det nästan tar ont i armen, måste försöka få bort det för någon njutning att cykla med henne är det absolut inte. Nu ska jag sluta för jag håller på att somna när jag skriver. KRAM till er alla...och i morgon blir det inget inlägg , så vi ses på onsdag hasta la vista babe............!!!!!

6 kommentarer:

  1. Ha det så trevligt och sov gott.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Kanske jag skulle behöva mer av din "städtarm". Vägrar nämligen att dammsuga mer än en gång per dag, sen låter jag inte blicken falla under knähöjd ;)... praktiskt då ser man inte all sand och skit som följt med in. Synd bara att man känner den, för man har ju sockarna fulla med sand.

    Du skrev att Diva drar när du cyklar med henne. Jag cyklar bara med Figo för Bosco drar också som ett tok! Det är ju med livet som insats att cykla med honom. Nej, tacka vet jag en följsam setter, så får gubben ta den "strävsamma" ;)

    Ha så trevligt på utbildningsdagen!

    SvaraRadera
  3. Ha det så himla kul nu utan hundarna och hälsa storpojkarna från mej kram Lovisa Ö

    SvaraRadera
  4. Börjar åxå vara less, för några veckor sedan var det grym hårlossning på hundarna och det ledde till flera dammsugningar per dag. Sedan nu då det tinar och sanden och gruset kommer fram och in!!!! Så är det ett flertal dammsugningar och skurningar per dag igen =)
    Men snart så borde den värsta tiden vara över, för annars så nöter jag då sönder min dammsugare =)
    Hoppas utbildningsdagen blir lyckad!!
    Monica

    SvaraRadera
  5. Hej!! Det är hopplöst nu när hundarna löser så mkt hår. Vi har också ett stort jobb att plocka all skit som tinar fram på gården, men det går väl bra bara det är soligt =) Du har inte testat att cykla med "springer" då? Alltså typ en arm man sätter på cykeln åsså får hunden dra i en sele. Mkt praktiskt och ger lite extra motion. Ha det så bra och hälsa familjen och alla hundarna!! Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej! Har träffat Lillan och hon är så söt! Ha en bra kväll! Kram Kicki

    SvaraRadera