onsdag 28 april 2010

Onsdag

Lilla Alice
Minja och Ada

Mina favorit ögonstenar Ada och Diva myser.


Vi är alltid ute i sista minuten med anmälningar till olika utställningar...men nu är det klart med Snfk utställning här i Öjebyn...SKÖNT!!!!! Jag har åkt på en dunder förkylning , men det är tur att jag är ledig nu 2 nätter så jag hinner krya på mig till fredagkväll. Johan tog Pointertikarna och lilla Alma och åkte till skogen i kväll för att träna inkallning och apportering. Gick bra för alla fyra. Alma är så duktig nu på inkallning men apportering har vi precis börjat med. Men med mycket träning så kommer det nog sitta lika bra som inkallningen, om några veckor. På fredag så anländer det en ny medlem här i flocken. Det är Almas kullsyster Alice som kommer och ska bo hos oss i några veckor. Det innerbär att det blir lika många Pointrar som Vorstrar i huset. Nu hade det varit bra med en fungerande hundgård!!! Men det kommer med tiden;) Annars blir jag nog galen och får söka psykhjälp;) Nä skämt och sido nu är det natti natti för min del...Godnatt!!!

4 kommentarer:

  1. Hundgård är en bra ha sak då man har många hundar, va mysigt med en valp till:)

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Vad kul att se bilder från Jäkkvik och Peljekajse. När ni åkte till Jäkkvik åkte ni förbi Jutis, där min gammelmormor bodde när jag var liten. Vi hade en stuga på tomten och var där både sommar och vinter, så även jag har varit på fjället (men det var längesen)! Jag bodde ju i Arjeplog då och därifrån är det som bekant inte långt.

    Ni ser ut att ha haft det toppenskönt i alla fall!

    Ha det så bra! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Annars kan ni ju flytta på landet ;)
    Kram Lovisa ö

    SvaraRadera
  4. Hej ! Får ni inte nog av alla hundar.....
    Otroligt duktiga ni är. Jag hade aldrig fixat det. Jag är nog för bekväm! Kram Kicki

    SvaraRadera