fredag 30 april 2010

Fredag

Alice och Alma




Det snöar ut eller det regnar rättare sagt nu. Det känns bara så trist att det är det här vädret på Valborgs när man ska vara ute. I dag så ringde min chef och berättade att jag har fått en Las 2000 tjänst. kommun är då skyldiga att hålla mig med en 75% tjänst. Så nu blev jag erbjuden 2 Tjänster en journatt och en annan dag tjänst. Så nu har jag en hel del att funderar över helgen för på måndag ska jag lämna ett besked!!! Nu har lilla Alice kommit till oss och jag kan lova att här busar det i hundra 90 nästan alltid mellan valparna. Man kan tro att hon är en korthårig Vorsteh för hon har inte samma hår anlag som Alma har. Men hon är söt ändå!!! I kväll så börjar min jobbar helg men först innan blir det fara och grilla lite korv på kajen och titta på majbrasan.
Trevlig Valborgs på er alla.....

6 kommentarer:

  1. Va??!!Du ska ju vara kvar hos oss.Ha en skön valborg och att du kan ta ett bra beslut

    SvaraRadera
  2. Det värmer att höra kan du tro!!! Jag vill verkligen vara kvar hos er för jag storm trivs. Men vad är en fast tjänst??? Har ju tre allternativ att välja mellan. Så jag lär grubbla hela helgen till jag blir gråhårig. Trevlig valborgs och hälsa familjen:)

    SvaraRadera
  3. Vår Bosco hade liknande hårlag som Alice, inget skägg som valp. Men nu är han perfekt, skäggig och snygg men inget trimmbehov.
    Hur har ni det annars? Ska vi planera in ett kafferep här framöver. Det vore trevligt att träffa er "live". Vi verkar ha lite samma syn på mycket märker jag när jag läser er blogg

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till tillsvidareanställning, en härlig känsla! :)
    Underbara valpar också <3

    SvaraRadera
  5. javisst ska vi det, i helgen är det ju lite körigt med jobb och såvidare men kaffe ska man ju dricka vareviga dag så det ska väl inte bli några problem att lösa.

    SvaraRadera
  6. Tack detsamma
    kram Lovisa

    SvaraRadera