lördag 17 april 2010

Sol/Snö Lördag!!!!

Här åker barnen fortfarande bob och snowboard i vår backe!!!
Diva och Alma är ute tillsammans

Linus var så snäll och skottade bort snön från altan men råkade krossa ena källarfönstret med spaden...men det var bara att lämna in och få nya rutor.

Trött husse som tar igen sig efter en långtur mot malå för att titta på en jaktstuga....det är tröttsamt att åka bil;)



Här steg vi upp 06.30 medans jag satt på kaffe åkte Johan ner med tikarna på kajen. Så klockan 07 satt vi och drack kaffe tillsammans , det är ganska ovanligt här att vi är vakna den tiden och så pigga....men som dom säger plötsligt händer det!!!!! Efter kaffet så var det bara att börja cykla med hundarna, Ada först ut och sen Olga och sist Minja.Det är ganska skönt att cykla tidigt på morgonen för enda folket som är ute den tiden är hundfolket och hemtjänsten. Passar på samtidigt när jag cyklar att ta papper och kartonger till återviningen så hann 3 vänder dit alltid bra att förena motion med nytta. Hann även dammsuga och vika tvätt och stoppa in en ny till klockan var 09. Snacka om att vara effektiv!!!! Efter som det har snöat stora lapphanskar i dag på eftermiddag så har vi tränat lite apport inne och även inkallning och stanna på lillan. Här inne funkar det jättebra men ute vill hon nu gärna smitta undan när man kallar in hon. Men det gäller att vara sten hård för hon får absolut ALDRIG komma undan!!! I morgon ska Johan och Jonas åka till Ersträsk och träna hundarna där eller bara Olga Diva och Ada. Jag har lovat fara och bada med Tim så då är det bra om lillan inte är själv så hon har någon stor hund som kan hålla hon sällskap. I kväll så är jag bjuden på ett glas vin hos Anette men det blir att gå dit när Tim sover!!!!

Trevlig Lördag kväll på er alla där ute!!!!!!!!

4 kommentarer:

  1. Ha så kul på badhuset om jag fattade rätt :)
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit trött idag utan att jag gjort något speciellt. Tog mig en två timmars tupplur i soffan när alla var på vift...
    Det måste vara lågtryck i luften!
    Trevlig helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Även jag är trött...
    Drick ett glas åt mig !Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Hejhej där i Öjebyn jag vill bara säga att jag har gjort en ny blogg som heter
    http://www.majaaobergg.blogg.se
    massor av kramar och pussar från oss i ursviken

    SvaraRadera