tisdag 6 april 2010

Nu är det bevisat..............

..........hunden gör medicinska underverk för sin ägare. I USA delades 46 hundägare in i två grupper, där en fick följa vetrinärens motionsråd för hund och en fick traditionell vård mot övervikt och förhöjd kolesterolvärden. De som följde veterinärråden sänkte vikt och värden mest. Hundarna hade helt enkelt gett motivation till regelbundenhet. Där såg forskarna att motionsvanorna också påverkade KRAFTIGT när hunden inte finns i familjen mer. Effekten då översteg till och med de positiva effekter som kom av att skaffa hund. Hundägare som förlorar sin vän minskade promenaderna med i genomsnitt 44 minuter i veckan.
Säger som min arbetskamrat David .....det räknas inte att ha hund om man inte ha 3 eller flera!!!
Men hundar gör underverk det vet nog alla vi hundägare och jag skulle inte kunna tänka mitt liv utan hund ursäkta menar HUNDAR!!!! Vill man läsa mer om forskningen kan man hitta det i PT!

3 kommentarer:

  1. Kunnde inte sagt det bättre!

    SvaraRadera
  2. Jobba på med era tjejer, så ska jag jobba med mina killar.
    Passivitetsträningen går framåt med Brorsan.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Räknas häst också? Kram Kicki

    SvaraRadera