söndag 11 april 2010

Pingvin Söndag!!!!!


I dag när jag somande efter jobbet så har jag drömt om Pingviner i massor. Men jag brukar sällan minnas mina drömmar, men jag minns inte vad drömmen handlade om utan bara att det var pingviner överallt...konstigt!!!! Men min dröm resa är faktisk till sydpolen så nån gång i mitt liv hoppas jag att jag kommer ta mig dit. Men det är nog bara att börja spara för en resa dit går på över 50 tusen. I går på jobbet så grillade vi karrekotletter och älgfile´ och till det åt vi potatisgratäng och sallad....vart super gott!!! Efterrätt som vi åt lite väl sent typ vid 2 tiden på natten blev banan med chokladbitar i ungnen med glass till så det kännas att socker mängde man fick i sig i går räcker några veckor framåt. Emma hon klippte mig och färgade håret plus slingade det oxå. Vart super nöjd för det var precis som jag ville ha det!!! Tack Emma!!!!!

Hundarna har jag inte hunnit med alls i dag för jag har varit som en klubbad säl och sovit nästan hela dagen. Så Johan har haft hand om dom själv , fast han har bara tränat lillan utan dom större har han bara rastat. Han lägger träningen på lillan i stället för dom större. Fast dom behöver ju oxå träning så jag får väl ta i tu med dom i morgon!!! Nu måste jag hinna packa saker till Tim så han får med sig rätt kläder till skolan. Tjohoo på er.............

6 kommentarer:

  1. Ja lovet går fort och det är dags för vardagen igen! Jag förstår dig att du var klubbad. Då jag har vak natt är jag själv du verkar ha fördelen att ha sällskap. Vi har en som sover så man törs inte göra så mycket för att inte väcka den som har journatten (sover). Ha det bra.//Camilla

    SvaraRadera
  2. det blev ett pass med dom stora donnorna med apportering nere på kajen nu i afton så dom har fått sig dom me!!

    SvaraRadera
  3. Låter som du har ett bra jobb! Själv är jag nöjd om jag hinner äta lunch på mitt jobb. :-D Hoppas ni har en riktigt skön vårdag, det har vi! Kram Lidna

    SvaraRadera
  4. Ha en trevlig söndagkväll. Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hejsan ! Här är en klubbad själ till...
    Har rantat på loppisar + målat stora skåpet, och ändå hunnit sola och tagit 2 långpromenader med hundarna. Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Ibland springer dagarna bara iväg och man hinner inte med allt, men så är det. Man ska inte må dåligt för det.
    Kommer bara ställa ut på grans på lördagen. Söndagen när SKK anordnar jobbar Ted så jag kan inte lämna barnen hemma, och dom vill inte följa med heller.
    Håller med dig, kanske vi skulle träffas över en kopp kaffe. Det vore trevligt. Vi är ju lite halvnya inom detta med stående hundar, så nya kontakter är alltid trevligt!

    SvaraRadera