måndag 13 april 2009

Äntligen träffa Sigge


I dag åkte vi ner till skellefteå för att hälsa på våra nära och kära och när vi ändå var där så tog vi oss mod för att hälsa på i gärdsmark hos Sigge och hans nya familj. Där möttes vi av en glad och lycklig Sigge som var i kanonform och det syntes att han har hamnat i ett perfekt hem.
Först iggade han mig i all uppståndelse över alla som kommit på besök men när lugnet infann sig så blev det lite mys tid med ex.husse.........mmmmmmmmm.
Jag njöt i fulla drag att få mysa lite med min gamla kompis och det var ömsesidigt. Det bjöds på gobulla och kaffe i en härlig idyll som jag inte skulle tveka en sekund att få bo i, Sigge har det bra han....när vi åkte så kändes det bättre än det gjort på länge att tänka på sigge, nu när man sett hur bra han har det och insett att det goda intryck familjen gett från start visat sig vara mer än sant. Visst är det skönt när det första intrycket stämmer??!!

Det kom ett oväntat samtal från våra bloggbekanta Roland och Eva som vi förvisso aldrig träffat i verkliga livet utan vi följer varandras bloggar ,lämnar kommentarer och så vidare, men när jag läste att de skulle uppöver någon gång under helgen så skrev jag en inbjudan om kaffe och idag just som vi rullade in hos Sigge så ringde Roland och sa att dom var på väg mot piteå...sjutton att vi var borta just idag för visst skulle det vart skoj att få lära känna fler likasinnade
särskilt när man följer varandras vardag mer eller mindre.
Men vi kom överens att det går fler tåg så jag och åsa sa till varandra i kväll att vi får väl ta en biltur nån gång framöver om det passar.
För övrigt så var det en härlig dag med massor med mat och vi har tillbringat den med dom som står oss nära....kan det bli bättre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar