söndag 19 september 2010

Vilken härlig dag!!!!

Ada är på väg ut i skogen med husse.
Alma är ute och simmar, hon ville kolla vad som låg och flöt en bit bort . Var en pinne och det var ju inge intressant.

Olga och Alma
Tim och Tindra leker och Alma vill vara med:)

Olga och Alma ser en fågel som simmar en bit bort.
Jag älskar att vara nere på kajen. Det är sååå vackert.

Johan tog pointrarna och åkte till skogen för att jaga med dom i dag. Jag tog Vorsterna och gick ner på kajen och släppte dom så dom fick springa lösa och njuta av den vackra dagen. Jag packade fika och kaffe/saft. Till dagens ära så fick jag med mig Anette och Tindra. Medans jag och nettan satt och pratade och drack kaffe så lekte Tim och Tindra med allt möjligt där nere.


Ada fick börja jaga men tyvärr så hittade inte hon någon fågel. Efter hon har haft noskvalster är det som hennes luktsinne har kommit bort. Efter Ada så var det Minjas tur , hon stod för en orrtupp men tyvärr så är det korta stånd. Johan han inte fram till henne innan hon stötte fågeln. Hade det varit Olga så hade hon stått i timmar. Måste erkänna att jag har fått ett stort Vorsteh hjärta!!!! I kväll så for Johan och Leif på sjöfågeljakt och Lilla alma fick hänga med, men tyvärr så flög det inga fåglar, men Alma fick synd på en hare så det blev lite harjakt för henne:/
Nu ska jag forstätta se på val vakan och det är skrämande att SD har fått så många röster, men det verkar som dom blå vinner. Men jag hade hoppas på byte i "bregott fabriken". Men än är det inte över och många röster är fortfarande oräknade. Sov gott alla där ute.....

1 kommentar:

  1. Ja detta med harjakt är ju både och. Bosco driver både hare och rådjur (en kort stund) med drevskall.

    Det råder delade meningar om det har vi märkt. En del menar att dom bara ska gå på fågel medan andra anser att vorstehns egenskaper även sträcker sig till hårvilt.

    Själva har vi inte brytt oss om det så mycket. En julhare kan väl aldrig vara fel ;)

    SvaraRadera