onsdag 15 september 2010

Regn och åter Regn

Alla dom äldre tikarna kan vara lösa på gården , men lilla yrvädret Alma får sitta på lina.
Husse och Olga tar en tupplur på måndag eftermiddag.


Herregud vilket väder det är i dag, ett riktigt höstrusk väder!!! Så vi har mest varit inomhus, fast dom dagligen motionrundorna och rastningarna står ju alltid på schema trots vädret. I måndags var det soligt och varmt och jag låg och solade nästa hela dagen och jag till och med somnade i solstolen. I går var jag och städade åt min systers städföretag, men för jag ska kunna hjälpa till så måste jag ha min mor att hjälpa mig med pojkarna och jonas fick ta Alma en hel dag. För att lämna hon hemma med dom andra en hel dag funkar inte alls. Bara jag lämnar hon en timme så hinner hon göra någoting här hemma. Hon hade smitit från Jonas och hunnit kissa på deras fin matta i vardagsrummet:/ Ja hon är i trotsåldern nu och har energi i mängder, fast jag skulle inte vilja vara utan hon. Hon är bara för härlig denna goa bushund. Nu när johan haft så dåligt i ryggen så har jag fått tagit allt med henne och göra , det har gjort att vi har fått ett starkt band mellan oss. Han har börjat nu fara med dom äldre hundarna och rasta dom i skogen, men Alma får då inte följa utan jag sköter hennes rastningar och träningar ännu ett tag till. Nu börjar idol och sen väntar det natt jobb för min del.

1 kommentar:

  1. Treeeevlig helg!!!!Önskar lilla jag tvärsöver!
    Kram,kram.

    SvaraRadera