torsdag 2 september 2010

Olga är Äntligen HEMMA

Match mot föräldrarna som killarna vann.


Som jag har saknat Mormor Olga när hon har varit med sina ägare och jagat några dagar i Arvidsjaur. Det blev några bra fågel jobb för hon och dom fick nog fälla 6 orrar efter henne. Jag kämpar ju på med lilla Alma på dagarna och i dag har det blivit en del hyss. Jag hann bara ner till tvättstugan och upp under den tiden hade hon fått tag på köttkorven som dom skulle få till lunch. Men den hade hon tagit till vår säng och öppnat så det var bara att renbädda hela sängen. Sen så hann hon smita från buren när jag lämnade Tim på skolan och när jag kommer hem så hande hon snurrat in sig i en rullgardin. Det var tur jag kom för det kunde ha gått riktigt illa för hon. Men hon är ändå så bedårande , så jag har svårt att vara så länge arg på henne. I kväll så har det varit avslutning på Tims fotboll och i dag så var det föräldrar match och såklart vann pojkarna med 4-3. Jag och Ada och Olga stod i kiosken med en annan mamma som hade med sin hund Ninja. Johan han fick spela och han gick riktigt in för matchen , han nämligen tog på sig sina jakt kläderna ;) Men i kväll så är det dags för ännu en sjöjaktkväll och i kväll så skulle även Leif följa. Nu ska jag ta och lägga min fotbolls kille Timpa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar