tisdag 7 september 2010

Tisdag och sommar:)

Hundarna får ha semester nu några dagar från träning.
Tänkte jag skulle göra ett litet inlägg i kväll. Johan haft en sämre dag i dag , mycket smärta har han haft. När dom mest hemska smärtorna kommer ja då skriker han bara och man känner sig maktlös. Linus tycker det är jätte jobbigt att se pappa så här , i natt så är han med sin klass och tältar på frökens stuga i en by utanför piteå. Han tyckte det skulle vara skönt så han slipper höra pappa skrika så där. Jag har hunnit städa hela källaren och tömt den oxå med hjälp av min kära mor. Så i dag efter barnen farit på skolan så vart det två svängar till soptippen med massor med skräp....jag älskar att slänga saker!!!! Hunnit med 2 möten oxå i dag. I kväll när jag var på föräldrarmötet så fick min mor komma och lägga Tim och hjälpa johan medans jag var borta. Vad skulle jag har gjort utan min kära mor!!!! Nu i kväll när jag skulle gå kvälls promenader med tikarna så valde jag att bara gå med 2 och 2 tar ju längre tid men det är mer njutfullt så. Hundarna får inte mycket mera än promenader för tillfället, eller cyklar med Alma varje dag. I dag har jag mått ganska dåligt haft huvudvärk så jag nästa velat spy och min axlar känns som fiolsträngar, men efter lite alvedon och vila ett tag gjorde susen. I morgon ska jag ta i tu med alla fåglarna som hänger ute. Men nu ska jag göra ordnings johans morgon medicin och sen få i säng både han och mig. Godnatt.... Tack min kära granne för äpplerna jag fick...nu ska det bakas paj här!!!!

4 kommentarer:

  1. Det låter inte mysigt hos er....
    Hoppas ni blir piggare snart.
    Ett tips till nacken kylklamp i en handuk.
    Kl02 kom jag på det och det hjälpte så pass att jag kunde sova.
    Kram från Lassa i ske-å

    SvaraRadera
  2. Hej tvärsöver!Vet hur det känns med rejäla smärtor,det är skit......
    Inget annat än rida ut stormen,du får inte fara fram som ett tok,så du oxå blir sjuk..Rom byggdes inte på en dag!Har en vetevärmare om ni vill låna,varma kramar från grannen!

    SvaraRadera
  3. Vilken supermysig bild, hundarna ser då inte ut att lida ;-)
    Hoppas ni båda kryar på er snart!

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  4. Urs stackars Johan! Hoppas verkligen han blir bättre snart! Kram

    SvaraRadera